×
You seem to have had an issue loading this page or you have javascript disabled, which may cause problems while using Change.org. To avoid any further inconvenience, please enable javascript in your browser and refresh this page.
Newsweek and Tina Brown: Correct the record on your 1998 story on John Paulk and "ex-gays"
  • Petitioning Newsweek

This petition will be delivered to:

Newsweek
editor
Tina Brown

Newsweek and Tina Brown: Correct the record on your 1998 story on John Paulk and "ex-gays"

    1. Petition by

      Truth Wins Out

In 1998, Newsweek published a cover story on "ex-gay" superstar John Paulk and his wife Anne under the headline "Gay For Life?" This gave a major platform to advocates for harmful and fraudulent "ex-gay" therapy and the charalatans who promote it. The article helped advance the "ex-gay" movement into the mainstream, and many LGBT people and their families were hurt or destroyed as a result. Now that John Paulk has come clean, come out as a gay man, apologized to those he hurt, and finally, repudiated "ex-gay" therapy as an ineffective practice that causes more harm than good, Newsweek should do its journalistic duty and prominently correct the record on their 1998 story. We are asking Tina Brown and Newsweek to publish an article that tells the real stories of John Paulk and the harm caused by "ex-gay" therapy.

Recent signatures

    News

    1. Reached 2,000 signatures

    Supporters

    Reasons for signing


    Develop your own tools to win.

    Use the Change.org API to develop your own organising tools. Find out how to get started.