Dutch PM Rutte: Speak Up Against the Racist Website!
  • Petitioned Dienst Publiek en Communicatie

This petition was delivered to:

Dienst Publiek en Communicatie
Dutch PM Rutte

Dutch PM Rutte: Speak Up Against the Racist Website!

1. Nadine Semin
    2. Petition by

Nadine Semin

Amsterdam, Netherlands

Minister-President Rutte: Veroordeel de Racistische Website!

- English version is below -

Geert Wilders en zijn rechts populistische PVV wil Nederlanders die overlast ondervinden van Midden- en Oost-Europeanen of die hun baan aan hen zijn kwijtgeraakt de gelegenheid geven via een website hun beklag te doen. "Bent u uw baan kwijtgeraakt aan een Pool, Bulgaar, Roemeen of andere Midden- of Oost Europeaan? Wij willen het graag horen." luidt de website.

Deze openlijke oproep tot intolerantie kan en mag niet langer genegeerd worden. Nederland staat bekend voor haar multiculturalisme en tolerantie, dit wil ik graag zo houden.

Hoewel het recht op vrijheid van meningsuiting zeer belangrijk is gaat openlijke discriminatie te ver. De PVV en Wilders zijn ook diegenen die pleiten voor een verbod op de Koran en de deportatie van Moslims.

Het ergste is dat Minister-president Mark Rutte zich niet uitspreekt tegen de actie van Wilders. Hij verschuilt zich achter hem terwijl hij de normen en waarden van ons land juist zou moeten beschermen. Rutte wil geen commentaar leveren op de website van de PVV en weigert daarmee afstand te nemen van het initiatief.

De Raad van Europa, Europese commissarissen, Europarlementariërs, arbeidersmigranten organisaties en ambassadeurs  hebben zich allemaal uitgesproken tegen de website en Rutte opgeroepen deze vorm van openlijke discriminatie direct te veroordelen.

Onderteken deze petitie nu en roep Rutte op tot actie! Met elke handtekening wordt er een email naar Rutte gestuurd . Please spread the word!

----

Geert Wilders and his right-wing PVV party have started an extremely discriminatory website collecting complaints about Middle- and Eastern-European nationals, who are allegedly stealing “our” jobs or just generally being a nuisance. “Lost your job to a Pole, Bulgarian, Romanian, or other Middle- or East European national? Tell us your story!”, says the website.
We cannot be silent about this blatant act of intolerance and nationalism. The Netherlands is known for its tolerance and multiculturalism and we would like to keep it that way.

We do value the freedom of speech, but we do not value open discrimination and disrespect. The PVV and Wilders also called for a ban of the Qur'an and the deportation of Muslim.

Most importantly, we cannot tolerate when our PM Mark Rutte hides behind Wilders in a time when he needs to stand up against him and protect the values of our country. Rutte has repeatedly refused to comment on the website and has thereby failed to distance himself from the initiative.

The website has already been condemned by European commissioners, the Council of Europe, MEPs, ambassadors and migrant labor groups, all of whom urge Rutte to immediately condemn this blatant act of discrimination!

Please sign this petition if you want Rutte to speak up. With each signature an email will be sent to him. Please spread the word!

Recent signatures

1. Reached 1,500 signatures
    2. “DEAFENING SILENCE”

Dmitry Savelau
      Campaigner

The Economist: For a long while members of the Dutch political establishment have tolerated Mr Wilders’s wayward populism, wanting to show that they are listening to voters who feel like they are on the losing side of the globalisation debate, or that they have been left to their own devices in neglected immigrant neighbourhoods.

But there is a thin line between the desire to demonstrate openness to all voices and the tacit endorsement of unabashed hate-mongering and discrimination. No matter Mr Rutte's personal feelings about the website, if he fails to speak out the broader European public will make up its mind on which side he stands.

3. Reached 25 signatures

Supporters

Reasons for signing

• MARY Ritsema SCHIPBORG, NETHERLANDS
      • about 2 years ago

De Regering moet alles op alles zetten om te voorkomen dat bevolkingsgroepen worden weggezet. De oproep van Wilders is wat mij betreft een oproep van de regering.

• Harry Versluijs MAASTRICHT, NETHERLANDS
      • about 2 years ago

Time moves forward, not backward. If we leave it up to Wilders c.s. we will all take a giant step back in time. I refuse to be ruled by FEAR. All reason has long gone down the drain in this discussion. On the other hand I admire mr. Rutte for his consequent attitude, but NOT reacting WILLl cause long term damage; it already has. WE, the people, must take a stand.

• Maria Caldeira ZOETERMEER, NETHERLANDS

It's not fair.

• dineke stam AMSTERDAM, NETHERLANDS
      • about 2 years ago

een petitie om op de site almaar 'nee'in te vullen kwam zeker 5 x in mijn mailbox. De PVV zal al die mensen die geen last hebben niet vermelden, alleen het aantal hits.

Haatzaaien is slecht voor de samenleving. De website zaait haat.

• John Mason (Dr) ZUIDLAREN, NETHERLANDS
      • about 2 years ago

Quasi-facsist inclinations (PVV) precede the arrival of actual facism - just like the Dutch nazis circa WW2

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.