We Shouldn't Raze More Grassland for Retail Centers in Otay Mesa, South San Diego/No deben construirse centros comerciales arrasando dehesa en Otay Mesa
  • Petitioned Patrick Hooper

This petition was delivered to:

City of San Diego Development Project Manager III
Patrick Hooper
Sunroad Enterprises
Tom Story
Otay Mesa Planning Group Chairman
Rob Hixson

1. Petition by

Alan Francisco

San Ysidro, CA

(Se lee en español más abajo.)

Sunroad Enterprises has proposed commercial plaza construction at 1755 Piper Ranch Rd in Ocean Crest (by Otay Mesa).The "vacant 48.05 acre parcel" is part lot and part grassland.

In the wake of international support, the City of San Diego will consider the Otay-Tijuana Cross Border Facility, which includes “the development of a 95,000 square foot cross border facility (CBF), a 772,000-square-foot parking structure, and up to 706,000 square feet of industrial office/warehouse uses.”

“As an option to the industrial office/warehouse uses, the PDP would allow the development of hotel uses with a maximum of 340 rooms and up to 40,000 square feet of visitor-serving commercial uses (including a 6,000-square-foot sit down restaurant) on certain portions of the site and up to 402,000 square feet of industrial office/warehouse uses on the balance of the site.”

That project might not even help the border economy. Undeveloped parcels are already fragmented, and speculators have claimed almost all Otay Mesa industrial zone land. Otay Mesa is close to a high-traffic and highly industrialized cross-border exchange.

When those trucks aren't chugging by the grassland scenery visible from miles around is great. When the border exchange realized activity many adequate shopping establishments opened. To open more, one just has to choose from the vacant commercial buildings.

Sunroad Enterprises ha propuesto construir un centro comercial en 1755 Calle Piper Ranch, Ocean Crest, Otay Mesa (se lee esto en inglés). La parcela desocupada de 48,05 acres es media pavimentada y media dehesa.

A raíz del apoyo internacional se examinará el proyecto del centro fronterizo Otay-Tijuana por la ciudad de San Diego, proyecto que incluye «construir un centro fronterizo de 95.000 pies cuadrados, una estructura de 772.000 pies cuadrados donde se estacionará y hasta 706.000 pies cuadrados destinados a fines de oficina o almacenamiento».

«Como opciones de oficina y almacenamiento, con el PDP (Permiso de construcción planeada) se aprobarán establecer un hotel de hasta 340 habitaciones, en ciertas porciones del sitio un área máxima de 40.000 pies cuadrados destinada a fines comerciales que sirvan los visitantes (incluyendo un restaurante de 6.000 pies cuadrados) y hasta 402.000 pies cuadrados del resto para oficinas o almacenamiento».

Este proyecto todavía no ayude la economía fronteriza. Ya se fragmentaron las parcelas baldías, y los especuladores han comprado casi toda la zona industrial en Otay Mesa. Está cerca del intercambio fronterizo de mucho tráfico e industria.

Cuando no hay camiones que se arrastren por allí, impresiona el paisaje de dehesa visible desde millas. Al realizarse el intercambio fronterizo, se abrieron las tiendas suficientes. Para abrir más, solamente hay que escoger uno de los edificios comerciales vacíos.

Recent signatures

1. Reached 50 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Alan Francisco SAN YSIDRO, CA
      • over 2 years ago

Raziing grassland doesn't serve South San Diego.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.