WHAT NOW?
  • Petitioned WAT NU?

This petition was delivered to:

WAT NU?

WHAT NOW?

1. Petition by

wat nu what now

Dit schrijven is een pleidooi voor het kleine en het onvoorspelbare, voor kleine a-typische en moeilijk te plaatsen werkplaatsen en kunstenaarsorganisaties. Want deze dreigen er deze subsidieronde uit te vallen. Ondergetekenden vrezen dat het schrappen van deze 'culturele broedplaatsen' leidt tot het ondergraven van de kunst van de toekomst. Een beleid dat zegt zich te richten op diversiteit, experiment, onderzoek en de ondersteuning van kunstenaars, dient juist die plekken te koesteren die vorm geven aan deze doelstellingen.

Lees de volledige tekst van de open brief onder 'Petition Letter' en onderteken mee!

This letter is a plea on behalf of the modestly-sized and unpredictable, for small atypical, difficult to place workspaces and artists' organizations. Their existence will be under threat as a result of the next round of subsidies. The undersigned fear that ending the support of these 'cultural breeding places' will undermine the arts of the future. A policy that says it wishes to focus on diversity, experiment, research and the support of artists should nurture the places that shape these objectives.

Read the full text of the open letter under 'Petition Letter' and sign as well!

Recent signatures

1. Reached 500 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Achiel Van Malderen WETTEREN, BELGIUM
      • over 2 years ago

Omdat er in de wereld nood ,is aan niet verhandelbare diensten onder mensen

• simona stoica ANTWERPEN, BELGIUM
      • over 2 years ago

Ik hou van theater....ik heb van Sering een maand geleden gehoord,ik volg daar mijn taalstage,en ik voel me heel blij...AUB niet sluiten Sering!

• Kristof DE BLOCK BELGIE, BELGIUM

Kunst doet leven !

Kunst maakt het leven mooier !

• Sonia Si Ahmed BRUSSELS, BELGIUM
      • over 2 years ago

-omdat wij niet mogen toelaten, dat kunst alleen in cijfers wordt omgerekend. Helaas wordt de mens in zijn "waarde" voor de maatschappij al te vaak gemeten aan zijn potentie geld te genereren!

-omdat de groei van kunst niet gepland en begroot kan worden. Elke vorm van kunst ontstaat vanuit een landschap van schetsen, onderzoeken, risico's. Het zoeken is wat kunst interessant maakt en nieuwe vormen laat ontstaan.

-omdat kunst volledig oninteressant wordt als het maar als een product gehandeld wordt.

• Maria Peredo de Giustino BRUSSELS, BELGIUM
      • over 2 years ago

Artists work with Time-Space Body-Mind- Soul. Is such a pitty and a waste to be and artist, and offer your body-mind-soul, and give your time...but not having the space and the chance...

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.