Mensen mogen huisdieren houden in huurwoningen, sociale woningen.
  • Petitioned Mevrouw Laurette Onkelinx

This petition was delivered to:

Vice-Eerste Minister en Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
Mevrouw Laurette Onkelinx

Mensen mogen huisdieren houden in huurwoningen, sociale woningen.

1. raven blueheart
    2. Petition by

raven blueheart

antwerp, Belgium

Naar aanleiding van het euthanaseren van een hond in Wingene omdat het dier niet mee mocht met het baasje in een ocmw woning, vinden wij het nu genoeg geweest!
Dit is het artikel dat de aanleiding gaf:
Man moet zijn hondje laten inslapen van OCMW

WINGENE - Julien De Mey (74) die zijn intrek had genomen in een OCMW seniorenwoning heeft zijn 12-jarige poedel Mieke moeten inslapen van de plaatselijke OCMW-voorzitter Tom Braet (CD&V).
De 74 jarige man is kapot van verdriet, maar de OCMW voorzitter had geen medelijden. De hond moest eruit anders konden ze beide opstappen. Braet voegde eraan toe ‘Iedereen moet afscheid nemen van zijn dier’.
De reglementering is er voor iedereen en we maken voor Julien geen uitzondering. De bejaarde man trachtte de voorzitter nog te overtuigen maar die had er geen oren naar. We hebben nog geprobeerd Mieke bij een dame onder te brengen maar daar kwijnde ze weg.
Naar een dierenasiel of een andere oplossing wou Julien niet zoeken.
Julien zag geen andere uitkomst dan het dier in te slapen bij de dierenarts. Het verdriet is immens en ondraaglijk, als ik thuiskom zit ik daar eenzaam en alleen. EMOTIONELE BESLISSING
De OCMW-voorzitter beseft dat het een emotionele beslissing was. Ook voor mij was dit hartverscheurend maar iedereen in de woningen heeft afscheid moeten nemen van zijn huisdier. Voor niemand is er een uitzondering, ook niet voor Julien. Als de man zorgbehoevend is, wie moet dan voor het dier zorgen? We hebben nooit gezegd dat hij Mieke moest laten inslapen. Maar de man wou geen andere oplossing.
GAIA
Dierenrechtenorganisatie GAIA ijvert al jaren dat bejaarden hun huisdieren kunnen meenemen naar een rusthuis. Soms is hun trouwe vriend het enige wat ze nog hebben.
ZELFMOORD
Enkele weken geleden pleegde een man van 49 uit Heule bij Kortrijk nog zelfmoord omdat hij zijn hond niet mocht meenemen naar een OCMW-woning. 21/04/2012
Bron: www.dierengazet.be
Wij ondergetekenden willen dat huisdieren zowel in sociale woningen als huurwoningen worden toegelaten.Wij willen dat het uit de voorwaarden van het huurcontract of sociale woning contract verwijdert wordt! Iedereen heeft recht om zijn huisdier mee te nemen en het blijvend goed te verzorgen.

Recent signatures

1. Reached 1,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Marga Verbeke MECHELEN, BELGIUM
      • about 2 years ago

Het is nu genoeg geweest met de dieren zonder reden te euthanaseren. De hond is de mens´ beste vriend !!

• MARIA SONIA ESTRADA-SOLERO TORRELAVEGA, SPAIN

YO APOYO

• Ginger Neimo ADELAIDE, AUSTRALIA

Me 2 Isabel :~)

• Marjolein Auwers LILLE, BELGIUM
      • over 2 years ago

Het houden van een huisdier is een recht voor ieder van ons. Volgens de rechten van de mens heeft iedere persoon het recht om zijn prive leven volgens zijn eigen wensen in te vullen. Huisdieren verbieden zou dus wettelijk zelfs onmogelijk moeten zijn!

• Veerle Deknopper GEEL, BELGIUM
      • over 2 years ago

Dat heb je met dierenhaters aan het hoofd! Onlangs had ik een kennis met hetzelfde probleem in een andere gemeente. Ik heb voor die man een vriendelijke brief naar het OCMW geschreven om te melden dat het om een oud huisdier ging en dat hij er geen nieuw meer zou bijnemen. Daar was men al wat menselijker en deze persoon kon zijn dier behouden.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.