• Petitioned US State Department/ Departamento de Estado EE.UU

This petition was delivered to:

US State Department/ Departamento de Estado EE.UU

1. Petition by

Lourdes Ubieta

Coral Gables, FL

More than fourteen months ago, at least 300,000 Venezuelans living in the United States, thousands of which are U.S. citizens and U.S. permanent residents of Venezuelan descent, have been denied consular services in Miami, Florida, due to the closing of the Venezuelan consulate by the government of Venezuela. The Miami consulate provided consular services to individuals living in Florida, Georgia, North Carolina and South Carolina.

Obtaining a passport, securing pension verification documents, or simply receiving pension benefits are some of the consular services that have been denied to those of Venezuelan origin. Many have found themselves forced to travel long distances to other states such as New York in order to obtain consular services. Many simply do not have the resources, funds or health conditions to travel to other states. For these reasons, as U.S. citizens of Venezuelan descent, we are requesting that our government in Washington, D.C. advocate on our behalf for the re-opening of the Venezuelan consulate in Miami, Florida, and include this item on any agenda or during any discussions or negotiations with the government of Venezuela.
-------------------------------------

Desde hace mas de 14 meses, al menos 300 mil venezolanos entre ellos miles de ciudadanos norteamericanos de origen venezolano, residentes permanentes y venezolanos en general no tienen servicios consulares en la ciudad de Miami debido al cierre del consulado por parte del gobierno de Venezuela. Dicho Consulado ofrecia servicios consulares a los Estados de la Florida, Georgia y Las Carolinas.
Sacar un pasaporte, obtener una Fe de vida, cobrar una pension son solo algunos de los tramites consulares negados a los venezolanos que ante la desesperacion y la necesidad deben viajar a lejanos Estados como New York para recibir servicios consulares. Miles de venezolanos no tienen los recursos ni economicos, ni de transporte ni de salud para poder trasladarse a esos lejanos Estados. Por eso hoy solicitamos, como ciudadanos AMERICANOS, que nuestro gobierno en Washington represente nuestros intereses INCLUYENDO en la AGENDA de conversaciones y negociaciones con el Gobierno de Venezuela, la REAPERTURA del Consulado de Venezuela en Miami, Fl.

To:
US State Department/ Departamento de Estado EE.UU

Sincerely,
[Your name]

Recent signatures

1. Reached 4,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• ANA MARIA CRESPO-TOVAR PLANTATION, FL
      • 6 months ago

Negociar un derecho? Exigir seria la palabracorrecta, pero dejame informartes algo Estuve en dos oportinidades en Caracas para ir a votar, ejerciendo mi derecho, a pesar del costo en $ que represento.

Fui a Consejo Supremo Electoral para cambiar mi direccion a US, (donde siempre vote hata que subio Chavez al poder) y me notificaron que no podia hacer cambios y que no habria posibilidad de que se abriera el consulado. ES MEJOR SOLICITAR que la Embajada de Vzla en Washington se ocupe de sus co-nacionales.

Saludos Ana Crespo

• Belen Neuman ORLANDO, FL
      • 7 months ago

I want my Venezuelan passport back.

• vanessa ranghi MIAMI, FL

I'm venezuelan living in Miami

• Maria E Rodriguez MIAMI, FL
      • 7 months ago

It is important for all Venezuelan People.They needed.

• Daniela De Abreu ORLANDO, FL
      • 8 months ago

Because I am Venezuelan!

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.