URGENTE: Exige que autoricen la concentración de Puerta del Sol #acampadasol
  • Petitioned Junta Electoral Central

This petition was delivered to:

Junta Electoral Central

URGENTE: Exige que autoricen la concentración de Puerta del Sol #acampadasol

1. Petition by

Actuable

(scroll down for English)

Solo tenemos unas horas para cambiar esta resolución temeraria de la Junta Electoral de Madrid.

La Junta Electoral Provincial de Madrid ha prohibido la concentración convocada para esta tarde en la Puerta del Sol por los organizadores de la #acampadasol. La resolución de la Junta dice que “no considera que concurran causas extraordinarias y graves que justifiquen la urgencia de la convocatoria solicitada en un espacio de 24 horas".

Aparte de limitar el interesante debate ciudadano que está teniendo lugar y limitar las propuestas que allí se están dando, la Junta está incurriendo en una falta evidente de responsabilidad pública y ciudadana al solicitar que la policía trate de reprimir las manifestaciones. Considerar que “la petición del voto responsable puede afectar a la campaña electoral” no hace sino dar más motivos a que se incremente el malestar y que haya más personas en las calles de toda España, como ya ocurriera con el desalojo del pasado lunes en Madrid.

Exige a la Junta Electoral Central urgentemente que se revoque esta resolución de la Junta Provincial. Por el derecho a protestar pacíficamente y por responsabilidad.

English:

URGENT: Demand that they authorize the Puerta del Sol demonstration

We only have a few hours to change the reckless resolution of the Madrid Electoral Board

The Madrid Provincial Electoral Board has prohibited the demonstration organized for this afternoon at the Puerta del Sol by the organizers of the #acampadasol. The resolution of the Board says that "it finds no extraordinary and serious reason to justify the urgency of the demonstration in a space of 24 hours."

Besides limiting the interesting public debate that is taking place and limiting the proposals that are being given, the Board is incurring a clear lack of public and civic accountability in getting the police try to suppress the demonstrations. To consider that "the responsible vote petition may affect the electoral campaign" does nothing but give more reason to increase unrest and to put more people on the streets of Spain, as happened with the eviction last Monday in Madrid

Demand that the Central Electoral Board urgently reverses this Provincial Board resolution. For the right to protest peacefully and for accountability.

Recent signatures

1. Reached 100 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Alfonso S PONTEVEDRA, OK
      • over 3 years ago

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.