The Otay-Tijuana CBF Project Won't Conserve Land/No se conservarán los terrenos con el CBF Otay-Tijuana
  • Petitioned David Alvarez

This petition was delivered to:

City of San Diego District 8 Councilmember
David Alvarez
City of San Diego District 7 Councilmember
Marti Emerald
City of San Diego District 6 Councilmember
Lorie Zapf
City of San Diego District 5 Councilmember
Carl DeMaio
City of San Diego District 1 Councilmember
Sherri Lightner
City of San Diego District 3 Councilmember
Todd Gloria
City of San Diego District 2 Council President Pro Tem
Kevin Faulconer
City of San Diego District 4 Councilmember Council President
Tony Young

1. Petition by

Alan Francisco

San Ysidro, CA

(Se lee en español más abajo.)

Although the Otay Cross-Border Facility has already been approved by the Department of State, the plans for development still need revision. Grassland would be razed for the industrial and commercial uses.

Otay Mesa is losing grassland and will gain raging and polluting vehicle traffic. Otay Mesa business commuters do not need "a 772,000-square-foot parking structure," “hotel uses with a maximum of 340 rooms and up to 40,000 square feet of visitor-serving commercial uses (including a 6,000-square-foot sit down restaurant),”  or “402,000 square feet of industrial office/warehouse uses”.

I’ll take whatever peaceful moment I’m in Otay Mesa. Preserving open fields is better. The CBF will be close to the Camino de la Plaza shopping centers, Imperial Beach, and Chula Vista where there are adequate tourism services. To open more, one just has to choose from the vacant commercial buildings.

Since MTS funded generous trolley improvement, they should be providing sufficient bus service to the CBF, similar to the San Diego International Airport route. Having been along La Media Road and 905, I'm sure the roads can handle the traffic.

Ya se adopta el centro fronterizo Otay por la secretaria del Estado, pero, todavía hay que modificar los planes (se leen estos en inglés). Se arrasará la dehesa destinada a los edificios industriales y comerciales.

Ya se pierde la dehesa, y aumentará el tráfico incontrolable y contaminante. A los visitantes de negocio no les hacen falta «una estructura de 772.000 pies cuadrados donde se estacione», «un hotel de hasta 340 habitaciones», «un área máxima de 40.000 pies cuadrados destinada a fines comerciales (incluyendo un restaurante de 6.000 pies cuadrados)» o «hasta 402.000 pies cuadrados del resto para oficinas o almacenamiento».

En Otay Mesa se aceptará cualquier momento de paz. Es mejor que se conserven los lugares abiertos. El centro estará cerca del mall en Camino de la Plaza, de Imperial Beach y de Chula Vista donde hay suficientes servicios turísticos. Para abrir más, solamente hay que escoger uno de los edificios comerciales vacíos.

Ya que con considerable financiación se ha mejorado el trolebús por el MTS deben disponerse los servicios suficientes de autobús destinados para el centro, como esos que hay en el Aeropuerto Internacional de San Diego. Estuve en Calle La Media y la carretera 905, y ya son bastantes para el tráfico.

Recent signatures

1. Reached 25 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Alan Francisco SAN YSIDRO, CA
      • over 2 years ago

Destroying grassland doesn't serve either country.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.