Save Leo from being returned to the father US courts deemed abusive
  • Petitioned Sen. Dianne Feinstein

This petition was delivered to:

California
Sen. Dianne Feinstein
California
Sen. Barbara Boxer
California-33
Rep. Henry Waxman

Save Leo from being returned to the father US courts deemed abusive

1. Rachel Greenlee
    2. Petition by

Studio City, CA

On June 2, 2012, 6-year-old Leo Rigamonti will be forcibly returned to Italy, where a US appeals court and Italian courts have ordered he must be returned to custody of the father who abused him.

Maurizio Rigamonti isolated and abused his wife, Lura Calder (a US citizen), and their son Leo (also a US citizen) for years in Italy, until Lura contacted a domestic violence organization that told Lura and she and Leo were in danger than that they should leave immediately for the safety of her child and herself. She went the only place she knew to go: Home to the United States to seek the support and help of her family, informing her husband of where she was going before she left the country. In the US, Leo has undergone extensive therapy to help him recover from the Post Traumatic Stress Disorder that plagued him in the wake of the abuse. He is now a well-adjusted and happy little boy.

The Hague Convention, which was meant to prevent and address international child abduction, has an exception for children who have been removed from an abusive home, but judges routinely ignore this exception, sending hundreds of children back to abusers every year.

Lura sought protection for Leo under this exception in the Hague Convention, and won in a lower court, having documented and proved evidence of grave risk of harm beyond a shadow of a doubt. But an appellate court overturned this ruling, refusing to review the overwhelming evidence of abuse, and, disregarding the exception clause meant to protect children like Leo, they ordered Leo back to Italy.

The California State Supreme Court has refused to hear a further appeal, and so we are now desparate to save Leo in any way legally possible. And this case, published in a legal journal, is already being used as dangerous and alarming precedent to force mothers who have left abusers to return their children to the abusive home.

We hope to not only help Leo, but countless other children, as well. Help us save Leo by asking his legislators in Congress to intervene and help keep him out of the hands of the man who tormented him.

Sign the petition to ask Rep. Karen Bass (CA, 33rd district, where Leo lives) and Senators Dianne Feinstein (CA) and Barbara Boxer (CA) to intervene in any way they can, and help keep Leo in the United States, where he will be safe from his abusive father.

Italiano

Maurizio Rigamonti ha isolato e abusato sua moglie, Lura Calder (una cittadina degli USA), e il loro figlio Leo (anche un cittadino degli USA) per anni in Italia, finchè Lura ha contatto un’organizzazione contro la violenza domestica dove l'hanno detto che loro erano in pericolo e l'hanno consigliato di andare via subito per la sicurezza di suo figlio e di se stessa. Lei è andata a l'unico posto che sapeva andare; a casa sua negli Stati Uniti a cercare l'auito e l’appoggio della sua famiglia, informando suo marito dove stava andando prima di partire dal paese. Negli USA, Leo è stato sottoposto ad un'ampia terapia per aiutarlo a ricuperare dal Disturbo Post Traumatico Da Stress che l'aveva angosciato a causa dell'abuso. Adesso lui è un ragazzino psicologicamente sano e felice.

La Convenzione dell'Aia, che ha lo scopo di prevenire ed affrontare il rapimento internazione dei bambini, fa un’eccezione per i bambini che sono stati tolti da una famiglia abusiva, ma i giudici regolarmente ignorano questa eccezione, restituendo un centinaio di figli ogni anno a chi commette abusi.

Laura ha cercato la protezione di Leo sotto questa eccezione della Convenzione dell'Aia, ed ha vinto nel tribunale civile, avendo documentato e dimostrato  la prova del grave rischio di danno al di là di ogni ombra di dubbio.   Ma una corte d’appello ha rovesciato questa decisione, rifiutando di rivedere la prova schiacciante degli abusi, e trascurando la clausola dell’eccezione intesa a proteggere bambini come Leo, e hanno ordinato al bambino di tornare in Italia.

La Corte Suprema della California ha rifiutato di accogliere un ulteriore appello, e perciò adesso siamo disperati per salvare la vita di Leo in qualsiasi maniera legale possibile.

Questo caso, pubblicato in una pubblicazione legale, viene già usato come un pericoloso e allarmante precedente per costringere le madri che hanno lasciato chi li ha abusati di restituire i loro figli in case violente.

Speriamo non solo di aiutare Leo, ma anche di aiutare tanti altri bambini.  Vi prego di aiutarci  a salvare Leo chiedendo ai suoi legislatori del congresso di intervenire ed aiutarlo a stare fuori dalle mani dell’uomo che l’ha tormentato.

Firmate la petizione per chiedere a Rep. Karen Bass (CA, 33rd distrect, dove Leo vive) ed ai senatori Dianne Feinstein (CA) e Barbara Boxer (CA) di intervenire in qualsiasi maniera che possano, e aiutare Leo a stare negli Stati Uniti, dove resterà al sicuro dal suo padre abusivo.

Recent signatures

1. Reached 1,000 signatures
    2. Almost 500 signatures!

Petition Organizer

We have to keep getting the word out - send the petition to everyone you know. We're trying to get to 25,000 signatures by the end of this week!

3. Reached 250 signatures
    4. We have almost 200 sigantures in less than 24 hours!!

Petition Organizer

PLEASE KEEP UP THE AMAZING WORK SPREADING AWARENESS OF THIS CAUSE AND OUR DESIRE TO SEE LEO SAVED!!!

5. Reached 100 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Neo Sial TALLAHASSEE, FL
      • about 2 years ago

Because Hayden Panettiere thought it was worth signing, so ergo I'm obviously going to sign it.

• barbara miller ENNIS, TX
      • about 2 years ago

I am signing this because I was a victim of domestic violence and lived in fear of my foreign ex-husband for years after leaving. No one should have to deal with that EVER and no child should be returned to an abusive ex just because a judge (who didn't have to live your horror) decides it's ok.

• Michael Connor PAISLEY, UNITED KINGDOM

To make a difference.

• Evelyn Cain PENNS PARK, PA
      • over 2 years ago

CCcC

• Angela Ibrahim WINDSOR, CANADA
      • over 2 years ago

To fight injustice against animals.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.