Proibição aos testes animais para cosméticos no Brasil

1. Petition by

Cruelty Free International

In over 80% of the world including Brazil, still allows animals unnecessary tests are used in cosmetics and cruel. Animals including rabbits, guinea pigs, mice and rats are routinely subjected to injections and gases are force fed eexecutados to test cosmetics worldwide . Cruelty Free International believes that it is ethically unacceptable and unnecessary.

Traditionally, cosmetics has been tested on animals to show that they are effective and safe to use. However, this can be done through the use of already approved tests that do not make use of animals, supporting itself on the many combinations of ingredients that are already established as safe for human use.

Many countries, including the European Union in its entirety, use these modern non-animal methods and the Brazilian Centre for the Validation of Alternative Methods (BraCVAM) has established itself as a form of non-animal alternatives approved for use in Brazil. These more humane and modern methods are better for us since they are more reliable in predictive about how we react to them terms - and of course, best also for animals they no longer need to undergo many hardships.

We call on all friendly to the cause Brazilians to sign and share our petition that urges the Brazilian Government to put an end to animal testing in cosmetics.

__________________________________________________________________

Over 80% of the world, including Brazil, Still Allows animals to be used in cruel and unnecessary tests for cosmetics. Animals including rabbits, guinea pigs, mice and rats are routinely injected, gassed, force-fed and killed for cosmetics testing worldwide. Cruelty Free International Believes this is ethically unacceptable and unnecessary.

Traditionally, cosmetics have been tested on animals to demonstrate They are effective and safe to use. However, this can be done by using the approved tests que not use animals, and by sticking to the many combinations of existing ingredients que have already been established for the safe human use.

Many countries, including the whole of the European Union, use these modern non-pet methods, and the Brazilian Centre for the Validation of Alternative Methods (BracVam) has been established to approve non-Animal Alternative for use in Brazil. These humane, modern methods are better for the humans They are more reliable at predicting how we will react, and of course better for animals who no longer have to suffer.

We urge all compassionate Brazilians to sign and share our petition calling on the Government to Brazil end Animal testing for cosmetics.

Recent signatures

1. Reached 150,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Denise Vasconcelos SAO PAULO, BRAZIL
      • 3 days ago

Deus me livre,as pessoas fazem barbaridades com os animais em qualquer lugar que estejam,não entendo que testes devem ser feitos em animais se for para uso humano,não sei como eles aceitam fazer animais sofrerem todos os dias,de todos os modos possiveis com tanta tranquilidade,disposição e interesse.Sera que pessoas que trabalham em lugares horriveis assim,são perturbadas mentalmente? Seila, parece que elas ignoram a vida de ANIMAIS que sofrem todos os dias,sentem dor e medo como nós,todos indefesos nas mãos desse povo louco,que fazem o que querem com os bichos.Fico imaginando o medo que os animais ficam quando aparecem essas pessoas pra ''trabalharem'' nesse inferno.Se é para o bem humano,que de bem não tem nada ,porque nao testam em criminosos? Seria uns fdp a menos nesse mundo,gostaram de fazer pessoas sofrerem,entao que sofram o mesmo.Agora os animais sofrem,não tem culpa da ignorancia desses ''humanos'' e não podem ter direito a vida por culpa dos outros abestados que criaram,permitem e exigam que uma barbaridade dessas sejam feitas.Vai se ferrar,isso não deveria continuar acontecendo,dona DILMA toma vergonha na cara e proiba esse tipo de crime que ninguem aceite que seja.CRIMINOSOS!!

• Maria Costa PORTUGAL
      • 7 days ago

Because we must consider the animals in the Nature, on the Earth.

• Camila silva SãO PAULO, BRAZIL
      • 9 days ago

eu sou totalmente contra testes em animais

• ney pimenta CURITIBA, BRAZIL
      • 9 days ago

Chega de maldade contra os indefesos animais!

• jane aLVES SAPUCAIA DO SUL, BRAZIL
      • 11 days ago

ACHO QUE SACRIFICAR OS ANIMAIS É CRIME

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.