Please stop making money out of abused animals! End business that tortures!
  • Petitioning 1275 Saint-Antoine West Bell Centre 7th Floor Montreal, QC H3C 5L2

This petition will be delivered to:

Evenko & Bell Centre Key Executives
1275 Saint-Antoine West Bell Centre 7th Floor Montreal, QC H3C 5L2
Chairman and Chief Executive Officer
Mr. Geoffrey E. Molson
President
Mr. Pierre Boivin
Vice President and General Manager
Mr. Jacques Aubé

Please stop making money out of abused animals! End business that tortures!

1. Hand 4Paws
    2. Petition by

Hand 4Paws

Albuquerque, NM

ENGLISH WILL FOLLOW

Aux dirigeants d’Evenko et du Centre Bell : Nous vous demandons d’envisager sérieusement de cesser de promouvoir et de présenter des spectacles avec animaux vivants.

 La société a évolué et la preuve en est que 7 personnes sur 10,supportent et préfèrent les spectacles sans animaux. La faible participation à ces événements, et les nouvelles informations révélant la violence dont ces êtres vivants sont victimes, sont le témoignage de leur impopularité auprès de nos pairs. Evenko est le promoteur de deux des spectacles qui remportent le plus de succès auprès des familles, et ce, sans qu’aucun animal vivant ne soit utilisé.  La présentation annuelle, du mondialement reconnu Disney On Ice et des spectacles du Cirque du Soleil, sont les preuves évidentes qu'Evenko est capable de présenter du divertissement vraiment éthique, avec succès.

Le Super Cirque produit par Evenko est de retour au Québec après cinq ans d’absence. Selon le site web de Alliance for Animalswebsite, le Cirque George Carden a contrevenu à maintes reprises aux règlements fédéraux de l’Animal WelfareAct (AWA). En outre, le Cirque George Carden a été interdit dans certaines provinces du Canada et 2 villes du Québec interdissent sur leur territoire la présentation de spectacles utilisant les animaux.

Selon le site de PBR Canada (Professional Bull Riders) les taureaux utilisés dans les rodéos de nos jours, ne sont pas totalement "sauvages". Ils sont apprivoisés et assez dociles pour qu'ils puissent être maniés et transportés facilement. C'est la violence dont ils sont victimes et la douleur qu’ils ressentent, qui les font ruer. Des irritants comme des chardons ou des ronces, sont placés sous la courroie des flancs, pour les faire ruer et donner des coups de sabots. Des instruments envoyant des/décharges électriques peuvent aussi être utilisés sur les taureaux.

Par conséquent, nous vous demandons respectueusement de cesser de promouvoir ou d’endosser ces événements d’Evenko, que sont le Super Cirque et le Professional Bull Riders. Il est plus que temps qu'une grande entreprise comme Evenko donne la preuve que le divertissement vraiment étique et compatissant, peut-être rentable, même si exempt d’exploitation et de torture d’êtres vivantes.

Pour en savoir plus sur les abus et les assignations du Cirque George Carden cliquez ici  (ENG TEXT) http://exm.nr/IUMpSM

Pour en savoir plus surle Professional Bull RidersRodeoqui s’est tenu au Centre Bell cliquez ici  (ENG TEXT)  http://shar.es/rZPFo

French text by : Marie-Claude G

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Society has evolved to prove that 7 out of 10 people back an animal-free show. Low attendance to events and new information revealed on the abuse that these living creatures endure, are testimony of the unpopularity amongst our peers in society. Evenko promotes two of the most successful animal-free shows that are for the whole family. The yearly show presentation of world known Disney on Ice and Cirque du Soleil, are evidence that Evenko is capable of showing true ethical and successful entertainment.

The Super Cirque is being sponsored and brought back to Quebec after five years of absence by EVENKO. According to the Alliance for Animals website, George Carden Circus has failed numerous times with the Animal Welfare Act (AWA). Furthermore, The George Carden Circus has been banned from other provinces in Canada and 2 cities of Quebec have banned entertainment shows that use animals.

According to the site of PBR Canada the bulls used in rodeos today are not totally "wild". They are tame and gentle enough so that they can be handled and transported easily. It is the abuse they receive, and the pain they are in, which makes them buck. Irritants such as burrs are placed under the flank strap to make them buck and kick. Electric prods and shocking devices may also be used on the bulls.

Therefore, we would like to respectfully request for an end to the promotion of the Super Cirque and the Professional Bull Riders Canada by Evenko. It is time that a great company like Evenko sets an example as to what is truly compassionate entertainment and be successful without the exploitation and torture of living creatures.

To read more on the abuse and citations of the George Garden Circus please click here http://exm.nr/IUMpSM

To read about the PBR Canada Rodeo held at the Bell Centre please click here http://shar.es/rZPFo

Recent signatures

1. Reached 1,500 signatures

Supporters

Reasons for signing

• dieter reger 90473 NüRNBERG, GERMANY
      • 12 months ago

KEIN SPOTT MIT DER KREATUR!

• Lilia Gracielle da Silva MARABA, BRAZIL
      • 12 months ago

Por favor, pare de fazer dinheiro com os animais abusados! Negócio final que tortura!

• betty hillenga NEDERLAND, NETHERLANDS
      • 12 months ago

alle wilde dieren de tent uit !

• Paola Adriana Casati LECCO, ITALY
      • over 1 year ago

basta

• marie-Michelle déry QUEBEC, CANADA
      • over 1 year ago

animal cruelty

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.