Please call your MA State Senator for the greyhounds!
  • Petitioned Massachusetts State Senate

This petition was delivered to:

Massachusetts State Senate

Please call your MA State Senator for the greyhounds!

1. Petition by

GREY2K USA Worldwide

The greyhounds need your help again!

As you know, in 2008 Massachusetts citizens overwhelmingly voted to end all betting and wagering on greyhound racing. The Greyhound Protect Act passed by a margin of 56-44 statewide. However, despite this historic victory local gamblers are still being allowed to bet on dog races in other states remotely, through simulcasting.

But today we bring you good news.

Over the next few days, the Massachusetts State Senate will consider a proposal (Budget Amendment 220.1) to fully enforce Question 3, and phase out greyhound simulcast wagering for good. This is an important proposal sponsored by Senator Pat Jehlen that will help end the cruelty of dog racing nationwide.

There are still 23 operational dog tracks in seven states, and at these tracks thousands of greyhounds endure lives of terrible confinement and suffer serious injuries.

Call to Action:

Please pick up the phone and ask your State Senator to SUPPORT Budget Amendment 220.1. Ask her/him to support the will of the voters on Question 3 because we should not be propping up the cruelty of dog racing taking place elsewhere.

To find the phone number of your State Senator, click here. (Please note that you need to call your State Senator, not U.S. Senator.)

Please make your call today. The greyhounds cannot speak for themselves, and are counting on us to be their voice.

Please sign the petition. Let’s make the 2008 vote on Question 3 count!

Christine A. Dorchak, Esq.
President, GREY2K USA

Carey M. Theil
Executive Director, GREY2K USA

Recent signatures

1. Reached 100 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Anita LEBARBEY PONTORSON - FRANCE -, MA
      • over 3 years ago

Messieurs les Sénateurs.

Je signe cette pétition avec tout l'espoir qu'elle représente afin de faire cesser définitivement toutes ces courses de lévriers sur les cynodromes qui sont des pistes du profit, de la cruauté, de l'agonie de ces pauvres lévriers et de la mort. J'ai moi-même adopté une lévrier greyhound irlandaise sortie à temps de l'enfer des courses, sauvée de la terrible fin qu'on lui réservait à 2 ans car après avoir beaucoup couru, beaucoup travaillé et vécu dans d'horribles conditions, le sort en guise de reconnaissance qui lui était réservé était la pendaison, brulé vif ou pire encore. Pourtant ce sont d'adorables compagnons, silencieux, fidèles, aimants mais toujours tristes et peureux du fait de leur ancienne vie.

Ces paris cruels doivent être interdits, tout cela n'existe que pour l'argent sans tenir compte de la souffrance de ces animaux, des lois doivent être votées afin de mettre fin aux courses de lévriers dans tous les Etats et fermer les pistes.

Comment peut-on vivre financièrement sur toute cette souffrance et autoriser tous ces massacres de ces gentils animaux qu'on oblige à courir, affamés, battus, épuisés par les entraînements et au final qu'on sacrifie!!!

Je compte et j'espère un changement pour eux.

Merci.

REPORT THIS COMMENT:
    • Diane latham DOVER., MA
      • over 3 years ago

Please put life and cruelty free living for these poor creatures before profit from gambling which also causes human suffering.

Thank you

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.