• Petitioned Jean-Charles Morin

This petition was delivered to:

VP Operations Wildlife and Tourism Sectors SEPAQ
Jean-Charles Morin
Operation Director, Tourism Sector. SEPAQ
André Roy
Quebec Mayor
Régis Labeaume
Minister of Agriculture, Fisheries and Food,
Pierre Corbeil
President of la SEPAQ
Raymond Desjardins
Minister of Transport
Sam Hamad
Communications/PR SEPAQ
Daniel Leboeuf

Pétition Pour les 3 Ours Du Zoo Abandonné De Québec/ Please Relocate 3 elderly bears!

1. Hand 4Paws
    2. Petition by

Albuquerque, United States

1.
  2.
November 2011

Victory

Three elderly bears were being kept at a zoo in Quebec City that had been abandoned for five years. When the online volunteer group Hand4Paws learned of the bears, they started a petition on Change.org and began contacting officials on behalf of the animals. At first officials didn't listen, finding ways to justify the bears' neglect. But Hand4Paws didn't give up, gathering more than 2,000 supporters for their campaign.

Finally, officials agreed the bears had to be moved, and in late November, all three bears had been moved to Zoo sauvage de Saint-Félicien one of the largest zoos in the province of Quebec. Located in Saint-Félicien, the Zoo is dedicated to wildlife conservation of the boreal climate and is managed by The Centre for Conservation of Boreal Biodiversity inc. In a video taken in her new home, the last bear to be moved was seen walking with grass under her paws for the first time in nearly 30 years.

Depuis le début de cette pétition, Hand4Paws a été vigilant en ce qui concerne toute nouvelle au sujet du transfert des ours. Un membre de Hand4Paws a téléphoné afin de vérifier le statut des ours et SEPAQ a reconnu le besoin de déplacer les ours. Le directeur des opérations, secteur Tourisme, pour la SÉPAQ (André Roy) avait déclaré qu’avant la fin juillet 2011, il y aurait un communiqué de presse informant les gens de la destination et la date du transfert. À la fin du mois d’août, un article dans un journal local affirmait que les ours seraient envoyés à un refuge au nord du Québec où un enclos y serait construit pour les ours. À notre grande surprise, il disait qu’AUCUN AUTRE REFUGE DANS L’AMÉRIQUE DU NORD ÉTAIT DISPOSÉ À PRENDRE LES OURS.

Pour cette raison, Hand4Paws a choisi de ne pas fermer cette pétition jusqu’à ce que les ours se retrouvent dans ledit refuge. Malheureusement, nous avons appris plus tard que les ours n’iront pas à ce sanctuaire; un article a été écrit indiquant que les ours iront à un autre zoo dans la région de la ville de Québec à la place. Suite à la confusion, Hand4Paws croit fermement que la pétition devrait rester ouverte jusqu’à ce qu’il soit assuré que les ours soient en sécurité dans un zoo où il y a du personnel à temps plein ainsi que des meilleures conditions que le zoo dans lequel ils sont présentement abandonnés.

Le Refuge Pageau sauve les grizzlys de Québec - Actualités - Abitibi Express: http://bit.ly/oAOAdX

Translation: The Pageau Refuge Saves The Grizzly (& The Kodiak) Bears (1) http://on.fb.me/mZ3eme

Les ours de Québec ne feront pas le voyage vers Amos

(English will follow)

S.V.P. Relogez trois vieux ours pour qu’ils puissent vivre dans la dignité jusqu'à la fin de leur vie. Trois ours, Mary, Kody et Toupie demeurent prisonniers de ce zoo abandonné de la Ville de Québec, au Canada, depuis 2006.

La Société des établissements de plein air du Québec (SEPAQ) est responsable du bien-être de ces ours et refuse de les déplacer sous prétexte qu'ils sont trop vieux.
La SEPAQ a été contactée par Diane Lauzon. Elle a été informée que "les ours ont de bonnes conditions de vie" et que les ordures qui jonchent leur prison, "y ont été placées pour qu’ils puissent s’amuser, cacher leur nourriture et avec l’intention de stimuler leurs esprits. Nous pensons qu'après avoir été exploités toute leur vie par la ville de Québec, ces trois ours ont droit à une retraite paisible.
Le sanctuaire pour ours en Ontario « Bear With Us » est disposé à recueillir ces magnifiques créatures et à leurs offrir des conditions de vies confortables et respectables.

En collaboration
 Hand4Paws, Johanne Sureau, Veronica Lilley, Diane Lauzon, Carl Poirier, Diane Poupart & Liliana Danel

Article écrit par:

________________________________________________________________________________________

The Jardin Zoologique de Québec was visited by someone and photographed the living conditions of three bears that live in a zoo that was closed since 2006  due the lack of payment from the Quebec government. There are three bears that are prisoners in the abandoned zoo in Quebec City in Canada. Mary, Kody & Toupie have been deprived of their freedom since 2006 at the Jardin Zoologique de Québec. The Société des établissements de plein air du Québec (SEPAQ ) is the one responsible for this cruelty because they have not been interested in relocating the bears since they say, “that they are too old” in order to be  moved.” The SEPAQ is just waiting for these bears to die.

The SEPAQ was contacted by Diane Lauzon, and she was informed that the bears are in good living condition and that the trash around them is meant to be there in order for them to play with and hide their food in order to stimulate their minds.

The pictures are testimony that the bears are being neglected and therefore should be relocated to sanctuary as soon as possible. Bear With Us (www.bearwithus.org) from Ontario is willing to provide a comfortable living for these beautiful creatures.

In collaboration

Hand4Paws, Johanne Sureau, Veronica Lilley, Diane Lauzon, Diane Poupart, Carl Porier & Liliana Danel.

Article written by

Recent signatures

1. Victory!

Petition Organizer

Victory! The last bear is now in her new home! Toupie an almost 30 year old Kodiak bear had been in the same small concrete enclosure for most of her life. She and two other bears were were moved to Zoo sauvage de Saint-Félicien one of the largest zoos in the province of Quebec. Located in Saint-Félicien, the Zoo is dedicated to wildlife conservation of the boreal climate and is managed by The Centre for Conservation of Boreal Biodiversity inc. This video shows conditions that Toupie is now living in, moving around with grass under her paws for the first time in nearly 30 year

Here is the link to the video of Toupi enjoying her new home: https://www.facebook.com/photo.php?v=2416203096759

Please check the following article regarding the moving the other 2 bears

Another Article soon to come regarding the moving of the last bear.

2. Grizzlies Finally Transferred to Zoo Sauvage. Kodiak still abandoned in Qc

Petition Organizer

TVA, a French language television network in Canada, provided an update of two of the three bears that were being kept in an abandoned zoo in Quebec City. The two grizzly bears have left the Jardin Zoologique du Québec.

3. Les 3 Ours Du Zoo Abandonné De Québec/ Please Relocate 3 elderly bears!

Petition Organizer

Pour la mise à jour en Français SVP voir la section "About this Petition"

There have been discussions on moving the 3 bears in the abandoned zoo, but no actions taken yet. Operation Director of Tourism Sector for SEPAQ (André Roy) stated that by the end of July there would be a press release informing of the destination and date of transfer of the bears. In August, a newspaper article claimed the bears would be moved to a sanctuary in Quebec where an enclosure would be built. This didn't happen either. Now an article states the bears are to go to another zoo in the area of Quebec. Hand4Paws will not close the petition til it is assured that the bears are safe in a zoo where there is a working staff and better conditions than the zoo in which they are abandoned at the moment. So please keep sharing petition.

Pour la mise à jour en Français SVP voir la section "About this Petition"

4. Reached 2,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• B L VANCOUVER, CANADA
      • almost 3 years ago

Because cruelty of any kind is unacceptable. Please also check out my petition to raise awareness of the different kinds of ways to support the fight against human trafficking. http://www.change.org/petitions/you-buy-products-to-help-end-human-trafficking

• stewart loeblich FT LAUDERDALE, FL
      • almost 3 years ago

'Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not become a monster... When you look long into the abyss, the abyss also looks into you.' -- Friedrich Wilhelm Nietzsche (1844-1900) Careful... to quote the Dalai Lama 'you have to take countermeasures..' when queried about his view on death of Bin Laden

Personally I also do not forgive nor forget the wrongs of man but seek to counter them with all available means at my disposal... .. 'You must be the change you want to see in the world' Mohandas K. Gandhi Thanks to all who have signed! "The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated... I hold that, the more helpless a creature, the more entitled it is to protection by man from the cruelty of man" -- Mahatma Gandhi (1869 - 1948) Teach your children well... Stephen Stills "When I despair, I remember that all through history the way of truth and love have always won. There have been tyrants, and murderers, and for a time they can seem invincible, but in the end they always fall. Think of it...always." — Mohandas K. Gandhi

• alexander snitily VIENNA, AUSTRIA
    • Blue Ape With A Drum PLYMOUTH, UNITED KINGDOM
      • about 3 years ago

These bears should never have been caged..

• Wendye Kolles MANLY NSW 2095, AUSTRALIA
      • about 3 years ago

God bless you Mary, Kody and Toupie! EVERY animal deserves respect and an environment that is in accord with their needs. My prayers that this petition will bring you the attention and response that is needed for you to live in an environment that is perfect for you. You deserve to be treated much better than you are at present. May you soon receive love, respect, attention and the right care and living conditions. xo xo xo

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.