• Petitioned Secretary of Health, Mexico

This petition was delivered to:

Secretary of Health, Mexico
Federal Trade Commission
Jon Leibowitz, Chairman
Federal Trade Commission
US Food and Drug Administration
Commissioner, US FDA
Margaret A. Hamburg

No bleach enemas to "cure" autism in children!

1. Emily Willingham
    2. Petition by

Emily Willingham

Austin, TX

No bleach enemas to "cure" autism in children!

Ask the federal authorities in relevant countries--the US Food and Drug Administration and the US Department of Heath and Human Services in the United States and relevant federal authorities in Mexico-- to order cease and desist on selling, recommending, or administering Miracle Mineral Supplement, also known as MMS or sodium dichlorite solution (industrial strength bleach), as "curative" for children with autism when used orally, in baths, or in repeatedly administered enemas.

A full account of the history of this product is available here. It has been described in a judgment against two Washington state residents peddling it as curative as a "quack medicine" and claims made about it to be "false, misleading, or deceptive."

MMS recently was featured at an Autism One conference, which has hundreds of attendees, in a presentation by Kerri Rivera, who resides in Mexico. Video of her presentation, which is packed with false claims and misleading information, is available here. Among the recommendations for application of this substance in unconsenting, autistic children is the so-called 72-2 protocol, involving application of this bleach compound every 2 hours for 72 hours "every possible weekend." More information about that is on Rivera's Website.

In her Autism One presentation, Rivera references effects such as diarrhea and fever during application. There is no medical indication for this compound, either orally or as a bath or enema, and no indications for its use or efficacy in autism. Given the effects that even the people selling and using it cite--fever, clear discomfort, vomiting, and diarrhea, its known adverse effects on neurodevelopment and status as a health hazard, and the use of it in minor children who often are unable to verbalize their experience, we ask that the relevant authorities turn immediate attention to Kerri Rivera, organizers of the Autism One conference where she presented this information, and anyone who is selling or recommending this product for use in children with autism.

Emily Willingham

Jennifer Byde-Myers

En español:

¡No enemas de blanqueador para “curar” el autismo en los niños!
Pedimos a las autoridades federales en los países relevantes – La Administración de Comidas y Medicinas (“Food and Drug Administration”, en inglés) en los Estados Unidos y a las autoridades federales relevantes en Mexico – que ordenen que cesen y desistan en vender, recomendar, o administrar el suplemento “Miracle Mineral Supplement”, también conocido como MMS o solución de bicloruro de sodio (blanqueador de concentración industrial), como un “curativo” para niños con autismo cuando se use oralmente, o en baños, o al administrarse repetidamente como enemas.

Un historial completo de la historia y el uso de este producto están disponibles aquí. Ha sido descrito como medicina falsa en una sentencia contra dos residentes del estado de Washington que lo vendían como un curativo, y las alegaciones que se hicieron al venderlo fueron descritas como “falsas, equivocas o engañosas” en la misma sentencia. MMS fue recientemente fue presentado en una conferencia de Autism One, la cual tiene cientos de asistentes, en una presentación por Kerri Rivera, quien reside en Mexico. El video de su presentación esta disponible aquí. Entre las recomendaciones para la aplicación de esta sustancia en niños autistas y sin consentimiento esta el llamado protocolo 72-2, el cual implica la aplicación de este compuesto blanqueador cada dos horas por 72 horas “cada posible fin de semana”. Mas información sobre esto esta en el sitio de internet de Rivera.

En su presentación de Austim One, Rivera hace referencia a efectos como diarrea y fiebre durante la aplicación del producto. No hay indicación medica alguna para este compuesto, ni oralmente o como un baño o enema, y no hay indicación para su uso o eficacia en autismo. Dado los efectos que hasta las personas vendiendo el producto citan – fiebre, claro malestar, vomito, y diarrea – sus conocidos efectos adversos en el desarrollo neurológico y su posición como peligro a la salud, y el uso de estos en niños menores de edad que frecuentemente son incapaces de verbalizar su experiencia, pedimos a las autoridades relevantes que pongan su atención inmediatamente en Kerri Rivera, los organizadores de la conferencia Autism One donde se presentó esta información, y cualquier persona que este vendiendo o recomendando este producto para su uso en niños con autismo.

Recent signatures

1. Reached 2,500 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Heather Snitch BATHURST, AUSTRALIA
      • about 2 years ago

this is violence and torture towards children. this must be stopped.

• John Conroy WALDEN, NY
      • about 2 years ago

Really people bleach to cure autism? Why are we all so uneducated as a human race? " It can't be a lie it was on the Internet the Internet !" There is no hope for the human race if we are just this ignorant and stupid.

• Jodi Paul AUSTIN, TX
      • about 2 years ago

Seriously? If you poison someone to death, that's not the same thing as curing them.

• Theodore W Huning SACRAMENTO, CA
      • about 2 years ago

Can't abide irrationality and illogic

• Rene Medrano SAN ANTONIO, TX
      • about 2 years ago

Have a freind who has a child with autism.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.