Ministerio Del Ambiente Ecuador por favor declarar la Region del Canande como area protegida/ Please declare the Canande region as protected
  • Petitioned H.E. Marcela AGUINAGA Minister of environment

This petition was delivered to:

The Ministry of Environment of Ecuador
H.E. Marcela AGUINAGA Minister of environment
Dirección Provincial del Ambiente Esmeraldas
Narcisa Cárdenas
Subsecretaría de Patrimonio Natural:
Tania Villegas

1. for earth
    2. Petition by

New York, NY

THESE FORESTS ARE HOME OF MILLIONS OF SPECIES, THEY ARE WATER AND OXYGEN OF HUNDREDS OF THOUSANDS OF PEOPLE FROM ESMERALDAS PROVINCE, THEY FIGHT CLIMATE CHANGE

ESTOS BOSQUES SON EL HOGAR DE MILLONES DE ESPECIES, ES AGUA Y OXIGENO PARA CIENTOS DE MILES DE ESMERALDEÑOS, COMBATE EL CAMBIO CLIMATICO

La région du Rio Canande, dans la province d'Esmeraldas

El último remanente boscoso del Chocó ecuatoriano va a desaparecer

El área de Río Canandé en Esmeraldas, ubicada en la región del Chocó ecuatoriano, constituye uno de los últimos remanentes boscosos en buen estado de conservación del Ecuador. Esta área ha sido considerada como “punto caliente” o centro de biodiversidad y endemismo de especies en el mundo. Actualmente existen poblaciones de animales catalogados como En Peligro Crítico de Extinción (como el mono araña de cabeza café, el jaguar o el pecarí de labio blanco) que dependen de la conservación de este bosque para sobrevivir. Lamentablemente esta área está seriamente amenazada, especialmente por la intervención de grandes empresas madereras y palmicultoras que están arrasando con todo con el sector sin ningún control. Detengamos este crimen ambiental y pidamos al Ministerio del Ambiente del Ecuador que tome cartas en el asunto y que declare al área como Bosque Protegido antes de que sea muy tarde.

The last remnants of Ecuadorian Chocó forest will disappear

The Region of Canande River in Esmeraldas, settled in the Ecuadorian Choco Region, is one of the last remnants of forest in good state of conservation of Ecuador. This area has been considered a hotspot of biodiversity and endemism of species in the world. Nowadays, animal´s populations considered Critically Endangered (i.e. the Brown headed spider monkey, the Jaguar, the White lipped Peccary) depend of the conservation of this forest to survive. Regrettably this area is seriously endangered, especially because of the intervention of big timber and palm companies that are destroying all without any control. Stop this environmental crime and request the Ministerio de Ambiente of Ecuador to take control of this and to declare the area as a Protected Forest before it is too late.

La région du Rio Canande, dans la province d'Esmeraldas, abrite un des derniers vestiges quasi intacts du Choco. C'est l'un des lieux les plus importants au monde pour l'avifaune et pour nombres d'espèces emblématiques comme le jaguar de l'Occident, le singe araignée de la côte, le pécari à lèvres blanches.

Cette région est actuellement menacée par l'entreprise CODESA, qui manifeste son intention d'ouvrir des pistes pour l'exploitation forestière. Demandez au Ministère de l'environnement équatorien qu'ils stoppent ce crime contre l'environnement et qu'il déclare cette zone comme protégée.

Recent signatures

1. Reached 750 signatures
    2. Update! Please keep signing. We need the Ministry to declare it protected

Petition Organizer

Please keep signing and forward in this to friends. We need the Ministry to declare this area protected too

Please sign the new avaaz petition another volunteer started in Germany!

3. So far, Partial Success but good / Hasta ahora Exito Parcial pero bueno

Petition Organizer

The Ministry of Environment has stopped the logging company from continuing building the road and had recognized the importance of the area for the unique bio diversity found there. Also,the Ministry is starting a legal complain against the logging company for opening 2 kilometers of the road without any permit

Hasta ahora el Mininterio del Ambiente del Ecuador ha parado la construccion de la via y ha reconocido que el area es muy importante por su importante biodiversidad. Tambien esta siguiendo la demanda legal correspondiente en contra de la empresa maderera por 2 kilometros de camino en la selva sin ningun permiso

4. Reached 500 signatures

Supporters

Reasons for signing

• MILCENT anna FRANCE

trees are life!

• sarah hochart MONTRéAL, CANADA
      • almost 2 years ago

because it's very important for a person who i love

• Lise ROCHE FRANCE
      • almost 2 years ago

La forêt est un monde à elle seule. Elle permet de sauvergarder la biodiversité. il faut la gérer durablement, l'améliorer, l'enrichir etc.. Et surtout, empêcher la déforestation.

• Nils Eivind Bjørnerud DRAMMEN, NORWAY
      • almost 2 years ago

Forestry is good, but slaughtering trees for profit is evil!

• yelle nathalie QUEBEC, CANADA, CANADA

signée

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.