HELP MAKE FRANCE A CAT-FRIENDLY COUNTRY.
  • Petitioned ALL CAT LOVERS

This petition was delivered to:

ALL CAT LOVERS

HELP MAKE FRANCE A CAT-FRIENDLY COUNTRY.

1. Bruce Weir
    2. Petition by

Bruce Weir

Tesson, France

French law imposes severe maximum penalties to protect domestic animals from cruelty & abandonment, but despite that, an uncaring 19th Century attitude towards the cat continues to prevail - while stray cat numbers soar.

More than 500 stray cat associations have been created across the 95 departments of France to reduce stray cat numbers and alleviate their suffering, but despite their best efforts, stray cat numbers in Charente Maritime continue to rise unabated, as it does in the rest of France.

Our association wants Charente Maritime to leave the 19th Century behind and adopt Trap-Neuter-Release as the only method of controlling stray cat numbers - to be the first department in France to do so - to censor brutal & unlawful behaviour - and be a beacon for the rest of France to follow.

Sign our Petition, and help France take the first big step towards becoming a CAT-FRIENDLY COUNTRY!

Recent signatures

1. Reached 750 signatures

Supporters

Reasons for signing

• liz M FRANCE

Pour l'amour des chats.

• 11 months ago

Un chat est aussi fidèle à son maître qui l'aime qu'un chien. Hélas il y en a trop qui sont mal aimés, poursuivis, abandonnés et plus ... sans remords ni pitié par des individus lâches ou détraqués. Il faut que le gouvernement reconnaîsse aux chats et autres animaux de compagnie le statut juridique d'être sensible et que des sanctions exemplaires soient appliquées contre ceux qui leur font du mal.

• Babeth BONNET FRANCE
      • 11 months ago

Parce que j'adore les chats! Depuis mon enfance j'en ai toujours eu. Ce sont des animaux attachants, fidèles qui mériteraient d'être mieux connus.

• Léna Bamouh NANTES, FRANCE
      • over 1 year ago

tout le monde à le droit d'être heureux dans sa vie

• almost 2 years ago

je vois suffisamment de chats abandonnés par des propriétaires sans scrupules ni égard en vers ces adorables êtres vivants...

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.