Geef Marlies en Tara de woonurgentie waar ze recht op hebben  #MarliesEnTara
  • Petitioned De heer J. Krieger

This petition was delivered to:

Wethouder WMO, Gemeente Purmerend
De heer J. Krieger

Geef Marlies en Tara de woonurgentie waar ze recht op hebben #MarliesEnTara

1. marlies sondaar
    2. Petition by

marlies sondaar

Purmerend, Netherlands

1.
  2.
September 2012

Victory

Geweldig nieuws!! Wij hebben een toegewezen gekregen in Purmerend! Na 1.5 jaar wachten is het de afgelopen tijd ineens heel snel gaan. Binnen 10 dagen hebben jullie gezorgd voor meer dan 3500 handtekeningen. De positieve reacties op de petitie hebben mij zo onwijs veel energie gegeven en ik wil jullie hartelijk danken voor alle hulp. Volgende week zullen wij onze nieuwe aangepaste woning betrekken. Ik kan het nog steeds niet geloven en ben super blij!! Veel dank, liefde en groeten, Marlies en Tara

Deze petitie is opgezet door Marlies Sondaar om zichzelf en haar 4 jarige docher, Tara Caspers, te laten plaatsen op de urgentie lijst voor een geschikte sociale woonruimte in de Gemeente Purmerend.

Tara heeft een Mitochondriele stofwisselingziekte waardoor ze lichamelijk en verstandelijk gehandicapt is. Om zo prettig mogelijk te leven hebben we een woning nodig met een specifiek zoekprofiel. Volgens de regels van de Gemeente Purmerend hebben Marlies en Tara op medische gronden recht op urgentie.

In tegenstelling tot het advies van een extern onderzoeksbureau heeft de woon commissie van Purmerend tot nu toe geen urgentie verleend. De hierbij opgegeven redenen zijn puur bureaucratisch en helpen ons niet. De gemeente Purmerend vindt dat we geen eisen mogen stellen aan de woning en vindt dat ik me moet inschrijven bij de minst schaarse woningen. Hierdoor zouden we terecht komen in bijvoorbeeld een galerijflat. In deze flat is er geen ruimte voor de benodigde aanpassingen en blijft Tara volledig hulpbehoevend.

De procedure duurt al 1.5 jaar, gedurende die tijd zijn we genoodzaakt om bij mijn ouders te wonen, waar de voorzieningen voor Tara verre van optimaal zijn. Een gewone huurwoning kunnen we niet betalen, omdat Tara extra zorg nodig heeft, waardoor ik minder werk.

De Gemeente blijft ons op verkeerde gronden afwijzen en de beslissingen worden onduidelijk en niet eenduidig gecommuniceerd. Ondertussen heb ik alle procedures gevolgd, maar helaas schiet het niet op.

De Gemeente Purmerend verleent urgenties op medische gronden. Met deze petitie willen Tara en ik woonurgentie verkrijgen, zodat we een passende woning kunnen betrekken en Tara zo zelfstandig mogelijk kan leven.

Steun ons door deze petitie te ondertekenen,
De deur in onze nieuwe geschikte woning zal altijd openstaan voor ondertekenaars.

Bedankt en met vriendelijke groeten,
Marlies en Tara

Twitter #MarliesEnTara

Recent signatures

1. Reached 3,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Eldert Koenderman UTRECHT, NETHERLANDS
      • about 2 years ago

Dit mogen we niet accepteren!

• Melanie Neeleman ROTTERDAM, NETHERLANDS
      • about 2 years ago

Ieder mens verdient een goede woonruimte.

• Anne Iken VELSEN NOORD, NETHERLANDS
      • about 2 years ago

Het is belangrijk dat wij er voor elkaar zijn. Mensen die hulp nodig hebben moeten dit ook kunnen krijgen. Wanneer we alles volgens de letter van de wet blijven doen zullen er nog heel wat mensen tussen wal en schip terecht komen. Zeker in een land als Nederland zou dit niet nodig hoeven zijn. Excessen als deze zullen vroeg of laat altijd op de maatschappij verhaald worden.

Goedkoop, duurkoop is het gevolg van een situatie als deze onnodig lang door te laten duren.

• Lissianne Rodgers VLAARDINGEN, NETHERLANDS

support humanity

• jolanda dams MAASTRICHT, NETHERLANDS
      • about 2 years ago

ik heb zelf ook een handycap en heb een gemeentelijke indicatie aangevraagd in maastricht en op tijd van nog geen jaar had ik een woning. het is wel een flatje, maar er is een lift om naar boven te komen. probeer dit ook

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.