Free Limba - Canada’s oldest elephant! Libérez Limba le plus vieil éléphant du Canada!!
  • Petitioned Michael Hackenberger

This petition was delivered to:

Directeur du Zoo de Bowmanville
Michael Hackenberger
Président et propriétaire du Parc Safari
Jean-Pierre Ranger
Principal actionnaire, président et producteur du Cirque Mondo
Louis Leonard

1. KARA KebɛkAnimalRightsAssociation
    2. Petition by

Montreal, Canada

FRANÇAIS plus bas

We ask the administration of Bowmanville Zoo to immediately end the exploitation of the elephant named Limba. Limba has come to a point in her life in which she needs to be granted the right to retire from her life of work.

"Entertainment is not all about fun for all .... “In their thirst for power and domination humans have degraded animals and turnt them into entertainment accessories”.
One Voice.
Fact: animals in circuses suffer. Suffering includes a wide range of unpleasant physical and emotional states; from pain, frustration and fear to countless forms of deprivation.

Limba is known to be the oldest elephant in Canada. She was born in Vietnam in 1963. At the age of one year she was torn from her family, beaten, chained, and then dragged to North America. Since that day Limba was ordered to perform to entertain the crowds.

Limba was recognized as the star act of Cirque Mondo. Despite her advanced age (50), and her deplorable state of health, Bowmanville Zoo continues to rent Limba out and force her to work in the circus. Limba is transported over thousands of miles in a cramped trailer just to perform acts that are unnatural to animal behavior. When not under the spotlight under the big top, Limba is sent to work at fairs, parades, movies, commercials, and children's parties ... Even at Hemmingford Parc Safari, Limba has spent many summers carrying bored tourists on her back.

To her exploiters Limba is but a symbol of profit. As sentient beings, we should recognize that Limba has worked long enough for the Bowmanville Zoo. After all those years of service and the large sums of money she brought to her exploiters it is imperative that she rests before her death.

We ask Limba's “employers”: the Bowmanville Zoo, Circus Mondo, the Parc Safari in Hemmingford to treat Limba with the respect and empathy that she deserves, and give her the opportunity to retire.

She only has a few years left to live. It would be tragic and unforgivable if she spent the last minutes of her sad and miserable life in a circus or overheated trailer.

But it will be even sadder, if she would die mysteriously because she is no longer a money-maker.

We encourage those that sign the petition to leave appropriate comments.

To learn more about Limba. Read here her story "My Name Is Limba"

Follow us also on Facebook through our campaign-event: Free Limba:

FRANÇAIS

Nous demandons aux dirigeants du Zoo de Bowmanville de mettre un terme à l’exploitation de Limba, et de lui donner la possibilité de prendre une retraite plus que méritée.

« Loisir n’est pas synonyme de plaisir pour tous… Dans leur soif de pouvoir et de domination, les humains ont dénaturé les animaux en accessoires de divertissement. » : One Voice.
En fait, les animaux sauvages souffrent dans les cirques. La souffrance est un vaste éventail d'états physiques et émotionnels désagréables, incluant la douleur, la frustration, la crainte et diverses formes de privation.

Limba est le plus vieil éléphant du Canada. Elle est née au Vietnam en 1963. À l’âge de un an, elle fut arrachée à sa famille, battue et enchainée, pour ensuite être transportée en Amérique du Nord. Depuis ce temps on l’oblige à performer pour amuser les foules.

Limba a été, en autres, la vedette du Cirque Mondo. Malgré ses 50 ans, et une santé qui laisse à désirer, le Zoo de Bowmanville continue de louer ses services à des cirques. Elle se fait transporter de province en province sur des milliers de kilomètres, dans une remorque exigüe, pour devoir exécuter des numéros douloureux et contre nature. Lorsqu’elle n’est pas sous les feux des projecteurs dans les arénas, on l’envoie travailler dans les foires, les parades, les films, les publicités, les fêtes d’enfants…et même au Parc Safari de Hemmingford où elle a passé plusieurs étés à trimbaler, sur son dos, des touristes en manquent de sensation.

Limba est rentable. Nous considérons que Limba a travaillé suffisamment longtemps pour le Zoo de Bowmanville, Après toutes ses années de service et les importantes sommes d’argent qu’elle a rapporté à ses exploiteurs, il est impératif qu’elle se repose un peu avant sa mort.
Nous demandons à ses employeurs : le Zoo de Bowmanville, le Cirque Mondo, le Parc Safari de Hemmingford de la traiter avec tout le respect et l’empathie qu’elle mérite, et de lui donner la possibilité de prendre sa retraite.

Il ne lui reste que peu d’année à vivre. Il serait tragique et impardonnable qu’elle passe les dernières minutes de sa vie sur une piste de cirque ou dans une remorque surchauffée en transit entre deux villes.

Et il serait encore plus triste, qu’elle décède mystérieusement parce qu’elle n’est plus rentable.

Nous vous encourageons à laisser vos commentaires.

Pour en savoir plus sur Limba. Lisez ici son histoire « Mon Nom Est Limba »

Suivez-nous aussi sur Facebook par le biais de notre campagne-événement : Liberez Limba

Recent signatures

1. Reached 35,000 signatures
    2. Petition Libérez Limba - Dernières Nouvelles

Petition Organizer

Nous sommes plus qu’heureux de vous annoncer que notre pétition a passé le cap des 30,000 signatures. Et ce, grâce à vous tous et à tout ces gens formidables qui nous entourent. Avec l'aide de plusieurs organisations nous avons réussi à touché des milliers d'activistes. Merci de tout cœur pour votre appui à Limba! Dans les prochaines semaines cette pétition sera livrée officiellement au Zoo de Bowmanville, et ce serait vraiment extraordinaire d’atteindre les 40,000 signatures. Rappelez-vous que notre objectif est que Limba passe son prochain hiver dans un environnement et un climat plus adapté à ses besoins. Nous continuerons de partager son histoire et notre combat ne cessera que le jour où Limba aura quitté le Canada!

3. Limba's Petition - BREAKING NEWS

Petition Organizer

We are thrilled to inform you that the petition has passed over 30,000 signatures! We owe it all to the great people around us. With the help of animal advocacy groups we have reached a staggering number of individuals that care for the health of Limba. Thank you so very much for all the support you give to Limba! In the coming few weeks this petition will be officially delivered to Bowmanville and it would be extremely helpful if we could hit the 40,000 mark by then. Remember that we have one main goal: to get Limba to spend next winter in a more appropriate environment. Let's keep on fighting and raising awareness about her torturous imprisonment. We will show the world that the fight will not stop until the day Limba can leave Canada!

4. Reached 30,000 signatures
    5. 3,500 Signatures Reached. It is a glorious day!

Petition Organizer

We would like to inform that today we had the most signatures EVER on the petition! In a single day 1300 caring animal advocates gave a voice to Limba and now they are aware that she exists and that she matters! This was all possible thanks to the marvelous support that the on-line petition website change.org & Lauryn has given KARA. Thank you so much for caring for Limba and thank you so much to 3500 from Change.org for making this happen. Limba depends on each of the signatures that we all collect . Please continue to share.
      Jour de gloire! Aujourd’hui fut la journée où nous avons récolté le plus de signatures, soit 1300. Grâce à l’extraordinaire appui de « change.org » et plus particulièrement de Lauryn, nous avons enfin rejoint le cœur de milliers de Canadiens. Merci aux 3500 défenseurs des droits des animaux qui ont à ce jour signé cette pétition. Chaque signature est un pas de plus vers la libération de Limba. Et grâce à vous elle pourra aspirer à un futur plus heureux.

6. Reached 3,000 signatures
    7. 2,000 Signatures Reached

Petition Organizer

Thank you for helping the petition reaches another milestone! With great honor, KARA is happy to share that we have reached 2,000 signatures! This means that 2,000 people know of Limba and are giving her a voice! Thank you so very much for the time to sign the petition and sharing it! You are Limba's voice! Let's be loud and get to 3,000! Continue asking others to sign and share and one day you will proud to say "I helped to save this elephant"
      Nous sommes heureux de vous annoncer que nous avons atteint ce soir le cap de 2000 signatures. Ce qui veut dire que 2000 personnes ont parlé au nom de Limba. Grâce à vous tous, ce magnifique éléphant a une chance de finir sa vie dans de jours plus heureux. Continuez à signer et partager cette pétition. Et un jour vous serez fier de dire : « J’ai aidé à sauver cet éléphant »

8. Reached 2,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Dodie Shepard BURBANK, CA
      • 8 months ago

Obviously living in captivity is horrible for one and all. Let her live out the rest of her live in comfort

• Debra Dowdy ROLLA, MO

He needs to be free

• claudy MARIN MUZY, FRANCE
      • 8 months ago

Quand deviendrons nous des êtres responsables devant le respect du vivant et son mystère

nou ne savons pas grand chose de nous même aussi soyons le plus possible respectueux de ce qui vit autour de nous

• Melisa Aristimuño QUILMES, ARGENTINA

Firmen Por Favor

• Marta Canales PELLUHUE- CAUQUENES, CHILE
      • 8 months ago

Libérez Limba le plus vieil éléphant du Canada!!

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.