Find the Trunk
  • Petitioned Francisco José Viegas

This petition was delivered to:

Secretário de Estado da Cultura de Portugal
Francisco José Viegas

Find the Trunk

1. Nuno Hipólito
    2. Petition by

Lisboa, Portugal

We aim to return Fernando Pessoa's trunk (arca) to the public domain, after it was sold at auction in 2008 to an unkown collector. We believe that the trunk is a Portuguese national heritage item, that should belong to the people of Portugal and exhibited in a public place. Urging the government to act, we encorage everyone who loves Fernando Pessoa to help us in this incredible and far too long delayed mission.

-

O nosso objectivo é fazer com que a Arca dos Inéditos de Fernando Pessoa regresse à propriedade do Estado, depois de ter sido vendida em leilão em 2008 a um coleccionador desconhecido. Acreditamos que a Arca é um tesouro nacional de Portugal, que pertence ao povo Português e que deve ser exibido num local público. Pedimos ao governo que actue, encorajando todos os que amam Fernando Pessoa a ajudar-nos nesta incrivelmente importante missão

Recent signatures

1. The trunk is in Lisbon right now!

Petition Organizer

If anyone wants to see the trunk live, just visit the expo at Calouste Gulbenkian foundation, in Lisbon

2. Reached 750 signatures
    3. 500 signatures/assinaturas

Petition Organizer

We've reached 500 signatures.
      Atingimos as 500 assinaturas.

4. 300 signatures / 300 assinaturas

Petition Organizer

We are now at 300 signatures. Please invite your friends to sign!
      Chegámos às 300 assinaturas. Por favor convidem os vossos amigos a assinar!

5. Full traslation (tradução completa)

Petition Organizer

The petiton site is now fully translated into Portuguese.
      Pode agora ler-se no site todos os textos também em Português.

6. Reached 250 signatures
    7. Signature not showing up?

Petition Organizer

If the site is experiencing high volume of visits, signature lists need several hours to be updated. So please be patient.

8. Reached 100 signatures
    9. Validating your signature

Petition Organizer

If you are unsure if your signature went in, please check the latest signatures right here, in the "about this petition" screen. Thanks!

10. Signature list

Petition Organizer

Hi everyone. We will have a full signature list soon on our website. So if you don't see your name there, please sign again. Thanks!

11. Reached 50 signatures
    12. Official launch!

Petition Organizer

Hi everyone. Today marks the official launch of the petition. Please send it to your contacts and help us get to 100,000 signatures. Any doubts please contact me at geral@umfernandopessoa.com. Thanks!

Supporters

Reasons for signing

• Regina Capela BRAGA, PORTUGAL
      • almost 2 years ago

Numa altura em que nos estão a privar de tudo o que temos, mais um ou outro sacrifício seria de esperar que fossem ignorados. Mas quando tocam no que é um dos bens mais valiosos e queridos do povo português e num dos nossos estandartes no resto do mundo é imperativo que façamos algo. Por isso eu subscrevo a petição. A obra de Pessoa não deve ser ocultada dos curiosos e fãs só para que alguém se possa vangloriar de ser o proprietário legal desta preciosidade. A obra pessoana tem que ser do domínio público. Ocultá-la é simplesmente errado

• Ricardo António Alves CASCAIS, PORTUGAL
      • almost 2 years ago

A venda da arca foi mais um crime de lesa-património nacional, pela incúria analfabeta do costume. De Pessoa tudo é importante: dos manuscritos aos sapatos. Seria imaginável, nos dias de hoje, atitude semelhante em relação a um objecto (e não é um objecto qualquer -- é a "mítica" arca! -- que tivesse pertencido a Mozart, a Picasso, a Tólstoi?...

• Joana Costa LISBOA, PORTUGAL
      • over 2 years ago

Fernando Pessoa não foi um simples escritor, foi um marco que para além de representar o potencial que os escritores portugueses têm, creio que se pode descrever como a veia poética de Pessoa. Fernando Pessoa é para todas as nossas almas património é algo que indiscutivelmente nos caracteriza e define.

• Agnaldo Chagas SãO PAULO, BRAZIL
      • over 2 years ago

Deve ser patrimônio cultural da humanidade.

• Jorge Lança Santofer SANTA ISABEL, BRAZIL
      • over 2 years ago

Pelo Fernando Pessoa. Para que volte para casa - Lisboa, para junto do seu corpo.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.