×
You seem to have had an issue loading this page or you have javascript disabled, which may cause problems while using Change.org. To avoid any further inconvenience, please enable javascript in your browser and refresh this page.
Corte Constitucional de Colombia: Adiós a la tradición de la tauromaquia en Colombia
  • Petitioned Luz Elena Botero

This petition was delivered to:

Jefe de Comunicaciones Corte Constitucional de Colombia
Luz Elena Botero

1. Omayra  Alvarado
    2. Petition by

Omayra Alvarado

Bogota, Colombia

El que la tauromaquia sea una tradición es algo que no hay que discutir. Sí, lo es. No obstante, también era una tradición los espectáculos del Circo Romano, como el de los gladiadores que se echaban a la arena junto a los leones  para diversión del público. También era una tradición en esa época el asesinato de cristianos indefensos a mano de esos animales, así como lo era el “Bearbaiting” en la Inglaterra del Siglo XIX, actividad en la que se hacía pelear a un oso encadenado en el centro de un foso contra varios perros de caza especialmente entrenados, que iban siendo substituidos a medida que iban siendo asesinados.

Esas prácticas, que nadie duda hoy en calificar como tradiciones barbáricas, fueron consideradas en su tiempo manifestaciones culturales, buenas costumbres y un digno entretenimiento. Es esto una muestra inapelable que  la tradición no es un valor positivo en sí mismo y, por lo tanto, no justifica nada. Hay tradiciones dignas de mantener y otras que debemos erradicar. Sin lugar a dudas, la tauromaquia es una de las que debe ser abolida,  porque al igual que los ejemplos citados, es una mera monstruosidad.

That bullfighting is a tradition is something not to be discussed. Yes, it is. However, it was also a tradition of the Roman Circus shows, like the gladiators  to wrestle lions for public entertainment. It was also a tradition at the time to murder defenseless Christians by also throwing them to the lions, as was the "Bearbaiting" in nineteenth century England, an activity that consisted  in fighting a bear chained in the middle of a pit against several specially trained hunting dogs.

These practices, that without questions are qualify as barbaric traditions  today, were considered in their time cultural events, good manners and a worthy entertainment. This is a sample that the concept of tradition is not a positive value in itself and, therefore, does not justify anything. There are traditions worth keeping and others that must be eradicated. Undoubtedly, bullfighting is one that should be abolished, because like the examples above, it is a mere eyesore.

Recent signatures

1. Reached 250 signatures

Supporters

Reasons for signing

• María Buenaventura BOGOTá, COLOMBIA
      • almost 2 years ago

Ningún acto de barbarie es respetable por ser "tradición", ni debe ser mantenido

• Jenifer Sandoval Ramírez BOGOTA, COLOMBIA
      • almost 2 years ago

Because that's no culture, that's awful and if the animals can't defend itself, then we're gonna help them!!!

• Elske Huygen GENK, BELGIUM

People are monsters!

• Edna Ladino BOGOTA, COLOMBIA
      • almost 2 years ago

por que los animales son seres con sentimientos, nosotros los humanos no podemos seguir degradandonos mas.

• Nicolás Martínez BOGOTá, COLOMBIA

Nicolás Martínez P.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.