Corea del Sur: Por favor, detener la tortura y el consumo de perros y gatos
  • Petitioning Ambassador Moon Tae-Young

This petition will be delivered to:

Embassy of the Republic of Korea in Germany
Prime Minister Mr. Kim Hwang-sik
Seoul Metropolitan Government
Mayor Park Won Soon
Korea International Trade Association (KITA)
Chairman & CEO Il Sa-Kong
Embassy of the Republic of Korea in United Kingdom
Ambassador Choo Kyu-Ho
Ministry of Foreign Affairs and Trade
Minister Kim Sung-Hwan
Supreme Public Prosecutor's Office
Prosecutor General Kim Joon Gyu
Ministry of Justice
Minister Kwon Jae-Jin
Seongnam City
Mayor Lee Jae-Myung
Korea Trade-Investment Promotion Agency (KOTRA)
President Hong Suk-Woo
Ministry for Food, Agriculture, Foresstry and Fisheries
Minister Suh Kyu-Yong
Ministry for Health, Welfare and Family Affairs
Minister Rim Che-Min (Ministry for Health, Welfare and Family Affairs)
Embassy of the Republic of Korea in Australia
Ambassador Cho Tae-Yong (Embassy of the Republic of Korea in Australia)

Corea del Sur: Por favor, detener la tortura y el consumo de perros y gatos

1. Voices for The Dogs & Catsof South Korea
    2. Petition by

Voices for The Dogs & Catsof South Korea

Seoul, Korea, Republic of

Por favor, mire este video “Carne de perro en mercados de Corea del Sur  Undercover "y compártalo  con todo el mundo!

Cada año, dos millones de perros y gatos de Corea del Sur, la mayoría de los cuales son seres sin hogar, son capturados por los carniceros y vendidos en los mercados abiertos de Corea. Les espera el más horrible destino, los perros son lenta y dolorosamente desgarrados, electrocutados, estrangulados o golpeados hasta  morir mientras que los gatos son hervidos vivos y golpeados para el consumo humano. La crueldad y el sufrimiento es un de horror inimaginable.

Vida de perro:
Los perros viven en jaulas muy pequeñas sobre la tierra durante toda su vida. Son separados de sus madres a una edad temprana y otros son sacrificados muy  tiernos.  Que estos animalitos  no  sientan lo que es caminar sobre la tierra es como que ellos no pueden mezclarse con otros perros que no sean los de las jaulas al lado de ellos; sufren el calor del verano y los inviernos  congelados al aire libre, no se les da agua,  tienen que comer los residuos de alimentos humanos, como el kimchi que es un alimento picante, no obtienen el ejercicio, se ha  conocido que les hacen reventar  los tímpanos  para evitar que ladren. Todos los instintos naturales son bloqueados por las inhumanas  condiciones bajo las cuales viven.

La muerte de un perro:
Los perros son electrocutados, ahorcados, golpeados o quemados hasta la muerte. Hay una creencia perversa  que la carne tiene mejor sabor si los perros tienen altos niveles de adrenalina en su carne antes de morir por eso, a algunos perros los hacen experimentar el miedo y el sufrimiento extremo que conduce a la muerte. Algunos perros son ahorcados y luego son golpeado mientras están colgados y aún con vida. Otros son ahorcados y luego un soplete se utiliza en ellos mientras todavía están vivos para eliminar el pelo. Otros son simplemente golpeado y torturado hasta la muerte. Por lo general, en los mercados, los perros son electrocutados y sus cuellos rotos.

Los productos de un perro:
Los perros se convierten en carne de perro, la sopa de carne de perro, perro al licor, y los elixires de perro "salud". Dudosas afirmaciones de la salud se hacen sobre los productos del perro, incluyendo el reclamo típico que ayuda a la resistencia sexual masculina y otras proezas sexuales. Tales afirmaciones se hacen patéticas a través de Asia con respecto a todo tipo de productos de origen animal para atraer a los clientes masculinos igualmente patéticos. En Corea, en los días más calurosos del año, las personas siguen la costumbre de comer carne de perro porque supuestamente aumenta la energía. El ejercicio físico bueno para la salud y el bienestar,  es aparentemente demasiado trabajo para los comedores de carne de perro.

La ley de Corea del Sur de Protección Animal, que fue aprobada en 1991, considera que los perros son "animales domésticos", pero la sombría  e ilícita  industria y comercialización  de la carne   del perro y el gato prosperan a causa de la indiferencia vergonzosa del gobierno de Corea del Sur.

"Es inconcebible para mí que un ser que se considera el mejor amigo del hombre pueda ser asesinado sin piedad: con su piel arrancada y cortado en pedazos y que nuestros queridos gatos experimenten tamaña  crueldad ". - Elliot M. Katz, DVM

"Yo pregunté en un mercado acerca de comida de  perros y me dijeron una y otra vez que no sucedía más. Imagínense  mi sorpresa y horror al recorrer uno de los grandes mercados en el centro de la ciudad de Taegu; miré hacia abajo y vi la cabeza de un perro con las patas metidas en la boca, vi extremidades con la piel arrancada. En todas partes me volvía y había perros en jaulas, el olor era insoportable. En el mercado ese día hacia un calor sofocante de agosto, lo que yo experimenté, fue un infierno". –Dijo una maestra estadounidense en Corea del Sur

Les insto a enviar también un correo electrónico directamente al Presidente de Corea del Sur aquí:
Para más información:

In English:

South Korea: Please stop the torture and consumption of dogs and cats

Why This Is Important
Please watch this S. Korea's "Dog Meat Market Undercover Video" and share it with everyone!

Every year, two million South Korean dogs and cats, the majority of whom are homeless, are captured by butchers and sold in open markets. They await the most gruesome fate—dogs are slowly and agonizingly torn apart, electrocuted, strangled, or beaten to death while cats are bludgeoned and boiled alive for human consumption. The cruelty and suffering is one of unimaginable horror.

A Dog's Life:
Dogs live in tiny cages above the ground all their lives. They are separated from their mothers at an early age and some are slaughtered as pups; they do not feel what walking on the ground is like; they cannot mingle with other dogs other than those in cages beside them; they suffer summer heat and freezing winters outdoors; they are not given water; they have to eat human food waste such as kimchi; they get no exercise; they have been known to have their eardrums burst to prevent them from barking--every natural instinct they have is thwarted by the inhumane and tortuous conditions they must live under.

A Dog's Death:
Dogs are electrocuted, hanged, beaten or burned to death. There is a perverted belief that the meat tastes better if dogs have high adrenaline levels in their meat before they die. Therefore, some dogs are made to experience extreme fear and suffering leading up to their deaths. Some dogs are hanged and then beaten while they are hanging and still alive. Others are hanged and then a blow torch is used on them while they are still alive to remove their hair. Others still are simply beaten and tortured to death. Generally, at the markets, dogs are electrocuted and then their necks are broken.

A Dog's Products:
Dogs are turned into dog meat, dog meat soup, dog liquor, and dog "health" elixirs. Dubious health claims are made about dog products, including the typical claim that it assists male stamina and sexual prowess. Such pathetic claims are made throughout Asia with regard to all manner of animal products to attract equally pathetic male customers. In Korea, over the hottest days of the year, people follow a custom of eating dog meat because it allegedly increases energy. Exercising for health and energy is apparently too much hard work for dog meat eaters.
South Korean's Animal Protection Law, which was passed in 1991, considers dogs to be "domestic pets," but the shadowy and illicit world of the dog and cat industry flourishes because of the shameful indifference of the South Korean government.
"It's inconceivable to me that a being we consider "man's best friend" could be so mercilessly killed, skinned, and butchered. And that our beloved cats experience such unthinkable cruelty." --Elliot M. Katz, DVM

"I asked about the eating of dogs and was told over and over that it didn't happen anymore. You can imagine my shock and horror upon getting lost in one of the huge markets in downtown Taegu. I looked down and saw the head of a dog with its legs stuffed in its mouth. I saw limbs that were skinned. Everywhere I turned there were dogs in cages. The smell was overwhelming. That market, that sweltering hot August day, was what I envisioned hell to be like." –An American teacher in South Korea

I urge you to also send an email directly to the President of S. Korea here: http://english.president.go.kr/common/email.php
For more info:

Recent signatures

1. Reached 10,000 signatures
    2. Please speak out for the South Korean dogs!

S. Korea's shocking cruelty of dog meat industry has been exposed by this important undercover video filmed by brave animal rights organization. http://youtu.be/3uR8R8Mu70Q
      Please watch and help us make this video go viral!
      Check out this recent news about South Korea's new law requiring registration of dogs which will reduce the number of pets abandoned. http://koreandogs.org/register-dogs-in-rural-areas/
      FAQ by Korea Animal Rights Advocates(KARA): http://koreandogs.org/info/frequently-asked-questions/faq-by-kara-in-english/
      More petitions you can sign: http://koreandogs.org/petitions/
      What you can do: http://koreandogs.org/what-you-can-do/
      Like us on Facebook: https://www.facebook.com/koreandogs
      Follow us on Twitter: https://twitter.com/Koreandogs
      Subscribe to us: http://koreandogs.org/

Shocking Cruelty of South Korean Dog Meat Industry(Undercover Video by Stop It! Korea)

http://www.stopitkorea.org/ STOP IT! KOREA Campaign was launched on July 13, 2013 (Chobok, first of the three dogs days in S. Korea) by Humane Action Alliance (HAA)-Coexistence of Animal Rights on Earth (CARE), Animal Guardians and Change For Animals Foundation (CFAF)-with their new campaign homepage www.stopitkorea.org/.

3. New Documentary: Shockingly Cruel World of South Korean Dog Meat Industry!

Thank you everyone for signing this petition. Please watch and share widely this new 19 minutes documentary by Stop It! Korea Campaign that exposes the shockingly cruel world of S. Korea's dog meat industry: http://youtu.be/QTqUGTBgUWU?t=4m38s
      See even more videos from their undercover investigation: http://www.youtube.com/channel/UCiQ27WFH950_favnd86Gwfw/videos
      Please sign other petitions against South Korean dog meat trade: http://koreandogs.org/petitions/
      Like us on Facebook: https://www.facebook.com/koreandogs
      Follow us on Twitter: https://twitter.com/Koreandogs
      Thank you for caring!

Documentary Dog Meat (Boshintang) by STOP IT!

Documentary Dog Meat (2013) -English caption is available. The Truth of Dog meat in S.Korea. Director Jung Jeena/ STOP IT! Campaign/ www.stopitkorea.org

4. Reached 7,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Wanda Barquin WASHINGTON, DC
      • 4 days ago

Dejen de torturan tan salvajemente a estos animales por favor! Paren ya mismo de despellejar y cocinar VIVOS a animales DOMESTICADOS!

• Renee Winkler HOFSTETTEN-FLüH, SWITZERLAND
      • 10 days ago

shame on you

• Maria Marquez BUENOS AIRES, ARGENTINA
      • 11 days ago

Let life be lived! Let these animals alive in peace as you may don't want to be eaten as well.

• Francisco Lopez Hinojosa TARRAGONA, SPAIN
      • 16 days ago

cuando la humanidad empezó a domesticar animales para beneficio própio también se estaba haciendo responsable del bienestar individual y colectivo de esos animales.

• Anna Romero SPAIN
      • 18 days ago

BASTA DE TORTURA, MALTRATO Y ASESINATOS. TIENEN TODO EL DERECHO A UNA VIDA DIGNA. SE MERECEN TODO NUESTRO RESPETO.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.