Completion and closing dolphins park in Boudewijn Seapark Brugge Belgium
  • Petitioning Dienst "Dierenwelzijn en CITES"

This petition will be delivered to:

FOD Volksgezondheid
Dienst "Dierenwelzijn en CITES"

Completion and closing dolphins park in Boudewijn Seapark Brugge Belgium

1. vicky jaspers
    2. Petition by

zandhoven, Belgium

Belgium has retained one Dolphinarium, tolerated by law.
Here are seven dolphins that never see the sun, due to no outside bath.
They live in chlorinated water, which makes them slowly rot while they have to perform silly tricks for a lot of unaware children and their parents.
Please close all dolphinariums (not only this one) worldwide and give these noble animals regained their freedom.

Please stand up in your own region.

Recent signatures

1. Reached 5,000 signatures
    2. vervolg

Petition Organizer

Meer info op het facebookevent
      Copyright © 2014. Bite Back. Designed by WordPress Themes

3. vervolg

Petition Organizer

Woordvoerder Benjamin Loison: ‘Bite Back eist opheldering rond de transferts, en dringt er ook op aan dat er een inspectie komt van de FOD Volksgezondheid, dienst Dierenwelzijn. Het is duidelijk dat we de sluiting van het Boudewijn Seapark willen, en niet een aangepaste grotere versie, maar het zou wel heel erg zijn als het dolfinarium zich nu ook nog eens in de illegaliteit zou begeven. En in plaats van meer ruimte te krijgen, worden de dieren nu nog dichter op elkaar gepropt. Dit is onacceptabel.’

Dierenrechtenorganisatie Bite Back voert trouwens deze zaterdag, in het kader van de wereldwijde campagne Empty the Tanks voor de sluiting van alle dolfinaria, actie op de Grote Markt in Brugge en voor het dolfinarium. Op de Grote Markt zullen 50 vrijwilligers met actieborden in een grote kring staan en zo de dolfijnengevangenis uitbeelden. Er worden ook 21 kruisjes geplaatst in een dolfijnenkerkhof, een kruis voor iedere dolfijn die stierf in het dolfinarium.
      Meedoen kan nog.

4. vervolg

Petition Organizer

Wat wilt zeggen dat op korte tijd het dolfinarium is uitgebreid met 2 dolfijnen, zonder daar even wel over te communiceren naar buiten toe. Toch wel drastisch en groot nieuws dat doodgezwegen wordt, terwijl als het de PR goed uitkomt (de geboorte van het baby zeehondje Conchita, het ‘vrouwtje met de harige vacht’) , er wel uitvoerig wordt over gecommuniceerd.

Waarom deze discretie, dat kan men zich afvragen. Misschien omdat in het advies van de Raad voor Dierenwelzijn betreffende het huisvesten van dolfinaria gehamerd wordt op een groter zwemvolume, terwijl door de uitbreiding van 6 naar 8 dolfijnen het zwemvolume per dolfijn gevoelig daalt? Misschien omdat men verwacht van het dolfinarium dat ze openheid geven over transferts van en naar het dolfinarium, en dat bespreken? Misschien omdat het dolfinarium, indien ze 8 dolfijnen zouden huisvesten, niet meer in regel zouden zijn met de wetgeving wat betreft het maximum te houden dieren rekening gehouden met de beperkte plaats?

5. en toen waren ze met 8

Petition Organizer

Dit weekend werden we onaangenaam verrast tijdens een bezoek aan de website van het dolfinarium. Ocean, de zoon van Tex en Roxanne, bijna 11 jaar geleden geboren in het dolfinarium, stond ineens niet meer op de site. In de plaats daarvan introduceerde men Kite (zoon van Beachie), geboren in Dolfinarium Harderwijk en die tot dan overleefde in het Franse Planète Sauvage.

Deze wissel op de site gebeurde met de stille trom, terwijl een week geleden in de pers nog werd aangekondigd dat dolfijn Linda na een verblijf van acht jaar in het dolfinarium in Genua terug naar ‘huis’ kwam. Ze zit nu terug in het dolfinarium Boudewijn Seapark, na ingeschakeld te zijn geweest in een kweekprogramma in Genua.

Maar wat is er dan met Ocean, de zoon van Roxanne, gebeurd? Is hij op jonge leeftijd gestorven, of overgebracht naar een ander park? Het was gissen.

Groot was onze verbazing toen we net met de woordvoerder van het dolfinarium spraken, en vernamen dat zowel Ocean, Kite en Linda er nu zitten. Wat w

6. Reached 4,000 signatures
    7. demonstratie, sluit alle dolphinaria

Sluit alle dolphinaria in Europa ! Demonstratie in Brussel op 28 juni 2013

Sluit alle dolphinaria in Europa ! Demonstratie in Brussel op 28 juni 2013 Boudewijn Seapark Brugge Wanneer ? Onze vreedzame en familiale demonstratie vindt plaats in Brussel, hart van de Europese Unie, tussen 15 en 18 uur. We vragen het sluiten van dolphinaria en het stopzetten van het misbruik van dolfijnen als slaafse clowns in heel Europa.

8. Reached 3,000 signatures
    9. Aspro International Purchases Six Dolphins Caught in Taiji’s Killing “Cove”

Petition Organizer
      Sea Shepherd :: Aspro International Purchases Six Dolphins Caught in Taiji's Killing "Cove"

Aspro International Purchases Six Dolphins Caught in Taiji's Killing "Cove" Dolphins Stolen from Wild Three Weeks Ago Headed To Lives of Despair in Captivity A buyer from Aspro International, one of the largest operators of marine parks in Europe, has purchased and today transferred six live bottlenose dolphins captured from the wild three weeks ago in Taiji's infamous killing Cove, reports Sea Shepherd Conservation Society's Cove Guardians presently on the ground in Taiji, Japan.

10. Reached 1,500 signatures
    11. Reached 1,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Rien Elias AALST, BELGIUM
      • 26 days ago

stop this seapark, animal prison for the amusement of people....

• Christiane Schäfer BLIESKASTEL, GERMANY
      • about 1 month ago

Stop die Versklavung der Meeressäuger !!!

• Joke Ral ZAVENTEM, BELGIUM
      • about 1 month ago

Het correct behandelen van elk levend wezen maakt ook deel uit van een goede democratische samenleving, mensen die dieren op deze perverse manier kunnen bekijken en behandelen kunnen dat ook met mensen of zetten er andere mensen toch toe aan

• Mandy Hanton MALAGA, SPAIN
      • 2 months ago

What are you thinking? slowly rotting! Please close immediately

• Kitya Fitzgerald AUCKLAND, NEW ZEALAND
      • 2 months ago

It's important because these dolphins need to be put in sea pens & left to live out the rest of their days in dignity & health.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.